Dykker du?

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Gnu
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet

Dykker du?

Indlæg af Gnu »

Jeg har ladet mig fortælle at der er en del folk med akvarie der også har interesse for dykning.
Derfor synes jeg at i skal kigge ind på http://www.dykogfritid.dk

Jeg håber ikke at jeg overtræder nogle retningslinjer ved dette indlæg. I så fald beklager jeg meget.

Med venlig hilsen
Michael Larsen
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Dykker du?

Indlæg af Peters1 »

Tror du har ret i at der er flere her på forum der dykker. Jeg gør DESVÆRRE ikke... Men skal til Egypten i næste månede for første gang og glæder mig helt vildt til at komme ned og snorkle og måske hvis der bliver tid til det, et prøvedyk ;-)
Vi skal bo lidt udenfor Sharm. Mener det skulle ligge ca. 4 km fra sharm og ned til vandet hvor de skriver der skulle ligge et rev ud for, men det må tiden jo vise.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af Fif »

Det er godt nok et par år siden at jeg har dykket med flaske. Men jo mangled en halv times kursus for at få redningsdykker certifikat på det :( Jeg har dykket i ca. 1 år i caribien og 6 mdr. i spanien :)

Det started i caribien og slutted ved lillebælt :D
Mvh fif

Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Dykker gør jeg ikke endnu, men har snoklet en del herhjemme, vil også gerne en tur til koralrevene og snorkle, ved ikke om dykning lige er mig, men det vil tiden vise, når jeg engang får testet ideen, til gengæld er vandet nu også fint at sejle på, især en stille efterårsaften i Storebælt, når motoren er slukket, og man er omringet af marsvin :y
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

Jeg er igang med at tage et CMAS** og det er super fedt! regner med turen går til Fillipinerne, det er en kæmpe drøm :D
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

jaahh men der går lidt tid imellem efterhånden :)

Jeg har tidligere boet på Hawaii, der dykkede jeg næsten en gang i ugen, super fedt sted at dykke!!
Senest har jeg dykket i Røde havet i sommers, og endnu super sted at dykke, der skal jeg klart dykke igen!

Ellers har jeg dykket lidt hist og her i middelhavet, men det knapt så fedt sammenlignet, men selvfølgelig udemærket.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
D.Damgaard
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af D.Damgaard »

Tog mit certifikat for 3 år siden CMAS **.......

Har dykket en del rundet om i verdenen..... USA, Sydøst Asien, En del i Europa også helt klart her hjemme i DK.....

Skal i gang med instruktør udd. til vinter....... :W

Må nok også sige at det er den vej, jeg har fået min interesse for saltvand i stuen.....
Vh. Dennis Damgaard
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
Brugeravatar
kenneth olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 1500-1799 København V
Geografisk sted: KBH V

Indlæg af kenneth olsen »

Alexcpdk skrev:Jeg er igang med at tage et CMAS** og det er super fedt! regner med turen går til Fillipinerne, det er en kæmpe drøm :D
Har selv dykket på Fillipinerne en månedes tid.. fantastisk flot.. kan KLART anbefales.. og når man nu er i gang, så gør det i April hvor der er sæson for Hval hajer ( 18 meter lange ) :sneaky2:
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Har dykket siden år 2000 og har en CMAS***. Det startede med, at jeg blot ville være varmtvandsdykker - og så lige holde det lidt vedlige herhjemme engang imellem. Nu er det mest herhjemme, at der dykkes. Har desuden prøvet Rødehavet (altid et hit), Caribien, Thailand og Norge. Jo mere jeg får set, jo mere og anderledes steder drømmer jeg om at komme til at opleve. Jeg ville rigtig gerne opleve de store tangskove ud for Californiens kyst engang.

Under vandet kan man kan iøvrigt kende en saltvandsakvarist på, at han/hun konstant ligger med snuden nede imellem korallerne, imens alle de andre spejder efter hajer :-)
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Jeg dykker ikke selv men konen er en meget aktiv dykker.

Hun dykker hverdag ned i min pung :HA :HA :HA :blobpurple:
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Indlæg af Lasse »

Yep, kæresten og jeg dykker (PADI) desværre kun på ferier (caribien, middelhavet). Nu da vi har fået hus, håber jeg dog på vi kan komme igang med at dykke herhjemme. Det er også gennem dykning vi fik interessen for saltvand.
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

ronny.w skrev: Hun dykker hverdag ned i min pung :HA :HA :HA :blobpurple:
Er hun også saltvandsakvarist....det plejer at være dem/os der dykker mest i pungen :y
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

leifkrarup skrev:
ronny.w skrev: Hun dykker hverdag ned i min pung :HA :HA :HA :blobpurple:
Er hun også saltvandsakvarist....det plejer at være dem/os der dykker mest i pungen :y
Nej hun bruger sgu alle penge på tøj og frisør = :wc:
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Hver gang det overhovedet kan lade sig gøre dykker jeg! Ogås i Danmark. hvis der er nogen der mangler en DK dykkermakker som ikke har noget problem i at dykke på 4 meter i plumret vand såvel som 27 meter ved storslået vrag, så er jeg frisk.

Her er fra sidste dyk ved Malta: http://www.flickr.com/photos/32505187@N02

Prøv lige at se den sværm af barracudaer. Jeg zoomer ikke, jeg var virkeligt så tæt på dem. Det føltes som om jeg bare kunne stikke armen frem. Ret vild oplevelse.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Meget flotte billeder, ingen tvivl om det.
Det kunne dog være rart lige at få en lille tekst til hvert billed.
Der er f.eks et billed med en lille rød Apogon, det ser lidt sjovt ud.
Hvorfor det er taget på den måde kunne da nok være intersant at vide.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Ja det er en herlig fisk. De lever i huler, og det blev egentlig nogle ret kummerlige billeder, fordi det er svært at tage hulebileder med blitz. De er meget sky, men man kommer helt tæt på dem i hulerne, og hvis man blot har en lygte tændt lyser de virkeligt flot op.

Men tak!
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Indlæg af Stemus »

Jeg tror vi er en del dykkere her inde på forumet. :y
Der er også jævnligt tråde angående dykning/billeder fra folks ture. Jeg selv er meget aktiv dykker, der udover mange dyk herhjemme har været 2 gange til Rødehavet og en gang til Borneo (Malaysia) alene i år.
Turen til Borneo var helt ubeskrivelig, havskilpadder der lagde æg på stranden, flagermus på værelset når man åbnede terrassedøren, træskonæb, næseaber, solbjørne, Orangutanger osv. osv
Vi tog ca. 2000 billeder både over og under vandet på 3 uger.

De bedste dykkerhilsner fra Per
Vedhæftede filer
Billedet er taget, da vi boede ude i regnskoven og var på flodsafari. Pludselig står der en Pygmæelefant og glor på os.
Billedet er taget, da vi boede ude i regnskoven og var på flodsafari. Pludselig står der en Pygmæelefant og glor på os.
1.JPG (106.43 KiB) Vist 2828 gange
Brugeravatar
Stine
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Bagsværd

Indlæg af Stine »

Ja jeg har dykket i 15 år, mindre de senere år, da vi har fået børn. Er nu begyndt at snorkle med de to ældste på 8 og 10 år.
Vi var alle i Egypten, Sharm i juni i år og boede på Maritim Golf som ligger lige ud til revet (det er der flere hoteller som gør) og denne sommer så jeg min første hvalhaj (unge 7-8 m) svømme lige forbi mig på få meters afstand. LIGE UD FOR HOTELLET. Jeg har være i sharm og dykke flere gange, og har aldrig set en hvalhaj, også var der pludselig en som bare lå der og gloede på mig..........for vildt :biggrin:

Du kan godt glæde dig til at se alle fiskene mm i det Røde Hav. Selvom egypterne kunne passe meget bedre på revet, så er det stadig værd at se. Du har stadig et kæmpe udbytte selvom du ikke dykker med flasker.

Vi købte et 'fiske oversigtskort' til hver af de store børn, så hver gang vi havde være ud og snorkle, så brugte de lang tid på at krydse alle de fisk af på kortet, som de havde set.
Listen er meget lang.

God tur
Stine :)
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af Lasse »

Lange dykkerejser harmonerer desværre ikke helt optimalt sammen med pasningen af saltvandsbaljen :rolleyes:
112L display, 54L sump

Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Peters1 »

Så er vi også kommet hjem igen fra Egypten... og hold da k... en god oplevelse. Det koralrev der lå lige ude foran vores hotel var simpelthen så flot, så jeg så ingen grund til at tage bådtur eller andet i den stil. Jeg har sku aldrig set så mange og så store sohal kirurger, vimpelfisk, aftrækkere osv. osv... man kunne blive ved. Revet var også et af de steder, som blev besøgt af havskilpader fortalte de, men desværre ikke i den tid vi var der. Der blev også ofte set en del små hajer og hørte også andre fortælle at de havde set dem, men så dem desværre ikke selv... Købte et billigt undervandskamera dernede, men har ikke fået fremkaldt billederne endnu.. Hvis der er blevet nogle gode ud af dem, så skal jeg nok lave en tråd herinde ;-)
Super oplevelse, som bestemt kan anbefales.
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af Lasse »

Peters1 skrev:Så er vi også kommet hjem igen fra Egypten... og hold da k... en god oplevelse. Det koralrev der lå lige ude foran vores hotel var simpelthen så flot, så jeg så ingen grund til at tage bådtur eller andet i den stil. Jeg har sku aldrig set så mange og så store sohal kirurger, vimpelfisk, aftrækkere osv. osv... man kunne blive ved. Revet var også et af de steder, som blev besøgt af havskilpader fortalte de, men desværre ikke i den tid vi var der. Der blev også ofte set en del små hajer og hørte også andre fortælle at de havde set dem, men så dem desværre ikke selv... Købte et billigt undervandskamera dernede, men har ikke fået fremkaldt billederne endnu.. Hvis der er blevet nogle gode ud af dem, så skal jeg nok lave en tråd herinde ;-)
Super oplevelse, som bestemt kan anbefales.

Hvad med et navn på resortet, nå du nu kan anbefale husrevet?
112L display, 54L sump

Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Peters1 »

Resortet hedder Hotel Calimera Royal Diamond Beach. Fedt hotel i mine øjne og servicen var bare i top ;-) Det var kun nødvendigt at bestille 1 øl om dagen og så holdte de den kørende resten af dagen :beer: Samt cola til fruen og juice til ungerne :wink:
Besvar

Tilbage til "WWW"