Hej Allesammen..
Jeg er ny her på siden, men har læst med længe herinde.. Men jeg kunne også godt tænke mig at læse endnu mere om denne her fascinerende verden..
Ville høre jeres meninger om, hvilke fagbøger der er bedst omkring emnerne koraller og saltvandsfisk..
Det må gerne være bøger, som både beskriver koraller generelt eller bøger som har beskrivelser om forskellige slags koraller og indeholder billeder..
Jeg søger ligeledes de samme slags bøger om typiske fisk, som man holder i saltvandsakvarier..
Håben nogen kan anbefale et par gode bøger..
Bedste fagbog om Koraller og fisk?
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Århus
Re: Bedste fagbog om Koraller og fisk?
Jeg syntes at Corals A Quick Reference Guide afJulian Sprung, er en super bog tror den koster omkring 400 kr.
The Modern Coral Reef Aquarium 1-2-3-4. Jeg har en del bøger om fisk og koraller. Hvis du lige vil kigge lidt i dem før du køber, er du velkommen til at kigge forbi og kigge i mine.
Anne: 51372367
The Modern Coral Reef Aquarium 1-2-3-4. Jeg har en del bøger om fisk og koraller. Hvis du lige vil kigge lidt i dem før du køber, er du velkommen til at kigge forbi og kigge i mine.
Anne: 51372367

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Reef Secrets af Fosså skulle også være god.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Det tropiske koralrevs biologi, er faktisk også en interssant bog, og den er på dansk.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Problemet med den bog er at den ikke skriver noget konkret om de enkelte arter.Helena skrev:Det tropiske koralrevs biologi, er faktisk også en interssant bog, og den er på dansk.