udstyr
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5240 Odense NØ
udstyr
Hej
Hvad er det mest nødvendige udstyr jeg skal bruge
Hvad er det mest nødvendige udstyr jeg skal bruge
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Re: udstyr
Lidt kedeligt setup uden vand ,)Vænge skrev:Akvarie, overløb, skummer, cirkulation, lys og levende sten.
- enzo65
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4440 Mørkøv
- Geografisk sted: Mørkøv
Vedr.: Konto nr til betaling af 150W HQI lamper
Hej Brian jeg skriver til dig her i håb om at du ser det da Jeg har prøvet at skrive PM til dig men får mine beskeder retur, med besked om at du har fravalgt muligheden for at modtage private beskeder ring evt. til mig på 70222296 eller send mig din mail adresse
Mvh
Henning
Hej Brian jeg skriver til dig her i håb om at du ser det da Jeg har prøvet at skrive PM til dig men får mine beskeder retur, med besked om at du har fravalgt muligheden for at modtage private beskeder ring evt. til mig på 70222296 eller send mig din mail adresse
Mvh
Henning
980 ltr. med buet front http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=38261
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Det kommer helt an på hvilken akvarie vi snakker om, og ikke mindst målene på det.
Men som min. T5 lys ( gerne 0,75 - 1 watt pr. liter vand ) og mange kg levende sten, hvis du kan begrænse dig kan du nemt undvære en skummer - men det er der ikke mange der kan efter et lille 1/2 år.
Men som min. T5 lys ( gerne 0,75 - 1 watt pr. liter vand ) og mange kg levende sten, hvis du kan begrænse dig kan du nemt undvære en skummer - men det er der ikke mange der kan efter et lille 1/2 år.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det mener jeg er et direkte dårligt råd. Det er de færreste der kan og især nye der har en tilbøjelighed til at hælde alt for meget i akvariet.Lars S skrev: hvis du kan begrænse dig kan du nemt undvære en skummer - men det er der ikke mange der kan efter et lille 1/2 år.
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
derfor har jeg også skrevet : hvis du kan begrænse dig....
Det har jeg lært flere nye saltvands akvarister op til at gøre, og det køre rigtigt godt.
Det har jeg lært flere nye saltvands akvarister op til at gøre, og det køre rigtigt godt.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Og hvad har de så i akvariet??? En lille gobi i et 500 liters akvarie??Lars S skrev:derfor har jeg også skrevet : hvis du kan begrænse dig....
Jeg vil til stadighed mene at det er et dårligt råd, uanset hvad du har fortalt andre.
Du har så vidt jeg ved heller ingen stenkoraller, og de fleste falder for sådan nogen når man nu kan få dem
- vildihjelm
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Kolding
Jeg er selv ny i faget og vil absolut ikke undvære min skummer der ryger meget affald ud af vandet fra den
jeg har selv købt et rea sea max syntes det er et rigtig godt begynder setup og de fås brugte fra 2000kr uden vand og sten men en billig måde at komme igang på

jeg har selv købt et rea sea max syntes det er et rigtig godt begynder setup og de fås brugte fra 2000kr uden vand og sten men en billig måde at komme igang på

Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Kolding
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Hold nu Carsten.
Jo jeg har sten koraller, de vokser godt nok måske ikke så hurtigt som f.eks. dine, men de vokser, og det er fint for mig.
Og hvad har en skummer lige med stenkoraller at gøre !!!!!
Jeg har kun en skummer i mit 530 l pga. der nu er lavet plads til den, og i dette akvarie har jeg : 4 kiruger, dværgkejser, rød koralvogter, 1 par klovne, Mandarin, gylte, Damsler, Pseudochromis fridmani, danebros rejer, Wudemanirejer, 2 søpindsvin, ca. 40 forskellige koraller, og jeg køre pt. med en luft skummer, som jeg tømmer måske højst hver 2 mdr. skifter vand ca. hver 1.5 mdr. og det har nu kørt i over 2 år uden de store problemer, så kom ikke og sige at det ikke kan lade sig gøre, kom nu ned fra den høje hest , lad nu vær med at gøre det sværre end det behøver at være.
Jo jeg har sten koraller, de vokser godt nok måske ikke så hurtigt som f.eks. dine, men de vokser, og det er fint for mig.
Jeg har kun en skummer i mit 530 l pga. der nu er lavet plads til den, og i dette akvarie har jeg : 4 kiruger, dværgkejser, rød koralvogter, 1 par klovne, Mandarin, gylte, Damsler, Pseudochromis fridmani, danebros rejer, Wudemanirejer, 2 søpindsvin, ca. 40 forskellige koraller, og jeg køre pt. med en luft skummer, som jeg tømmer måske højst hver 2 mdr. skifter vand ca. hver 1.5 mdr. og det har nu kørt i over 2 år uden de store problemer, så kom ikke og sige at det ikke kan lade sig gøre, kom nu ned fra den høje hest , lad nu vær med at gøre det sværre end det behøver at være.

Carsten skrev:Og hvad har de så i akvariet??? En lille gobi i et 500 liters akvarie??Lars S skrev:derfor har jeg også skrevet : hvis du kan begrænse dig....
Jeg vil til stadighed mene at det er et dårligt råd, uanset hvad du har fortalt andre.
Du har så vidt jeg ved heller ingen stenkoraller, og de fleste falder for sådan nogen når man nu kan få dem
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
[quote="Lars S"]Hold nu Carsten.
[quote="Lars S"]
Ganske meget. Ingen skummer, højt nitrat indhold, ingen stenkoraller.
Det næste er vel at man skal have bundfilter i akvariet igen. Blot fordi der er en som har kunnet klare at lave et akvarie med det. Betyder ikke at alle vi andre kan gøre nummeret efter.
Hvis det var så let at undvære en skummer, hvorfor tror du så alle andre har investeret mange penge i skidtet??
Jeg vil til enhver tid påstå at en skummer ikke kan undværes.
[quote="Lars S"]
Ganske meget. Ingen skummer, højt nitrat indhold, ingen stenkoraller.
Det næste er vel at man skal have bundfilter i akvariet igen. Blot fordi der er en som har kunnet klare at lave et akvarie med det. Betyder ikke at alle vi andre kan gøre nummeret efter.
Hvis det var så let at undvære en skummer, hvorfor tror du så alle andre har investeret mange penge i skidtet??
Jeg vil til enhver tid påstå at en skummer ikke kan undværes.