Microbobler i vandet
-
- Naso kirurg
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Microbobler i vandet
Hej hvad gør i for at undgå microbobler i vandet jeg har en sump med bobbelfælde men der kommer stadigvæk lidt microbobler op i akvarierne?
gode råd modtages gerne
gode råd modtages gerne
-
- Rev Papegøje fisk
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
Re: Microbobler i vandet
du kan evt sætte noget af det blå filtersvamp i din boblefælde, men så skal du huske at rense det jævnligt så der ikke pludselig sker en nitrat forhøjelse i dit vand.
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Naso kirurg
- 19
Hej det har jeg allerede i bobbelfælden glemte at skrive det, og skummeren er en Aqua Medic 1000 multi flotor
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Først skal du vel lige afgøre hvad der producere boblerne, er det fra skummeren, er det fra en pumpe den suger luft med den, er det returrøret eller er det "en masse andre ting" ?
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Lorte skummer 
Prøv om du ikke kan placere den blå filtersvamp ved udløbet fra skummeren, tag bobler så tidligt som muligt, der hvor koncentrationen er højst... (Jeg kender forøvrigt ikke en AQ 1000 Multiflotor - mener du Turboflotor ?)

Prøv om du ikke kan placere den blå filtersvamp ved udløbet fra skummeren, tag bobler så tidligt som muligt, der hvor koncentrationen er højst... (Jeg kender forøvrigt ikke en AQ 1000 Multiflotor - mener du Turboflotor ?)
-
- Naso kirurg
- 19
Jeps Turbofloater jeg har lagt et stykke svamp under de 2 udløb fra skummeren så svampen er halvvejs over overfladen i sumpen men det hjælper ikke nok, der er 2 små kasser vandet passerer på vej i sumpen dem er der også svamp i uden det er nok se evt skummeren her http://saltaquarium.about.com/cs/prskim ... bo100m.htm