Køb af digital spejlrefleks kamera
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Køb af digital spejlrefleks kamera
Jeg står og vil købe et nyt digitalkamera til ca 6000.- hvad kan i anbefale jeg har kigget på Canon, Olympus og Nikon er der nogle af jer dygtige fotografer der kan råde og vejlede lidt om man skal købe det ene eller det andet? er der fordele eller ulemper ved nogle af de nævnte, alt info vil
være kanon uanset om det er negetivt eller positivt.
være kanon uanset om det er negetivt eller positivt.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: Køb af digital spejlrefleks kamera
jeg valgte at købe et brugt cannon d400 og så bruge de sparet penge på nogle gode linser... grunden til d400 er god at købe, er at der lige er kommet en 450.. der kun giver nogle få forbedringer så som 12mp istedet for 10 osv.. noget der i mine øjne ikke betyder det store, til de ting jeg vil bruge det til.
fik kamaraet til ca 2000kr uden linser.. og så købte jeg 2 kvalitetes linser

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Hvad har du købt af linser?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Ørestaden
Jeg vil støtte den vurdering. Jeg har købt brugte Nikon cams siden mit første som jeg købte fra nyt. Så jeg har købte brugte D100 og D200 og venter lige lidt på D700 kommer, så jeg kan købe D300'eren for fornuftige penge (hvis det begreb findes). OG årsagen er den samme som StarF skriver at det er en vigtig ting at få gode objektiver, da det "kan" hjælpe med bedre billeder. Den vigtigste ting er ham/hende bag kameraet. Derfor kan jeg kun anbefale at man tager på et kursus i DSLR, da det kan ændre en del på de billeder man tager.StarF skrev:jeg valgte at købe et brugt cannon d400 og så bruge de sparet penge på nogle gode linser... grunden til d400 er god at købe, er at der lige er kommet en 450.. der kun giver nogle få forbedringer så som 12mp istedet for 10 osv.. noget der i mine øjne ikke betyder det store, til de ting jeg vil bruge det til.
/HerrO
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
der er ingen tvivl om at et brugt d400 med gode linser/objektiver, vil tage bedre billeder end et sprit nyt d450 med standard linse... men igen.. hvis man har penge så er det da fedt med det nyeste og gode linser osv osv.. men 4500kr for cam + 2700kr for linse, syntes jeg var for meget 
objektiverne er disse:
http://www.sigma-photo.com/lenses/lense ... avigator=6
http://www.sigma-photo.com/lenses/lense ... avigator=3

objektiverne er disse:
http://www.sigma-photo.com/lenses/lense ... avigator=6
http://www.sigma-photo.com/lenses/lense ... avigator=3
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Linser er altså noget man spiser 
Glem Olympus, det er ikke godt nok i sammenligning med Canon og Nikon.

Glem Olympus, det er ikke godt nok i sammenligning med Canon og Nikon.
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
Ja køb canon eos 400d det er rigtigt godt, for det har jeg selv
og tager bare nogen rigtigt gode billeder.

Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
nikon eller canon, det er vist mere et spørgsmål om hvad man er vant til og har haft tidligerer.
Begge mærker laver super cams, men de laver også nogle discount dslr som ikke helt holder.
Pas på dem !
Begge mærker laver super cams, men de laver også nogle discount dslr som ikke helt holder.
Pas på dem !

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det er faktisk mest Nikon der har det problem (fordi deres billigste kameraer ikke understøtter alle objektiver) selv et Canon EOS 1000D virker med hvert eneste EF (og EF-S) objektiv der nogensinde er produceret.joekill skrev: men de laver også nogle discount dslr som ikke helt holder. Pas på dem !
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg blander mig lige lidt...
Hvordan performer Sony's a300 i sammenligning med eks. Canon ?
Jeg er bla. lidt vild med, at displayet kan vippes ud fra huset og det virker som et godt gedigent stykke mekanik.
/Kim
Hvordan performer Sony's a300 i sammenligning med eks. Canon ?
Jeg er bla. lidt vild med, at displayet kan vippes ud fra huset og det virker som et godt gedigent stykke mekanik.
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Kan kun støtte op om at du skal købe brugt. Jeg ville dog finde et brugt Nikon D80 hvis jeg var dig. Der får du altså et kamera som lige er noget bedre end Canon400!
Men som andre også har sagt så er det meget religion om du vælger canon eller Nikon.
Men vigtigst af alt er, at du går ind i en butik og prøver at holde de forskellige modeller!
Du kan også finde et Nikon D60 med et godt objektiv, ca. den model som svarer til EOS 400/450.
Men prøv og kig på www.dpreview.com eller www.fotostart.dk
Begge sider har jeg i hvertfald benyttet en del, og det ved jeg der er andre her inde, som også har gjort med glæde
Held og lykke!
Men som andre også har sagt så er det meget religion om du vælger canon eller Nikon.
Men vigtigst af alt er, at du går ind i en butik og prøver at holde de forskellige modeller!
Du kan også finde et Nikon D60 med et godt objektiv, ca. den model som svarer til EOS 400/450.
Men prøv og kig på www.dpreview.com eller www.fotostart.dk
Begge sider har jeg i hvertfald benyttet en del, og det ved jeg der er andre her inde, som også har gjort med glæde

Held og lykke!
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Tusind tak for info jeg har set mig varm på Canon D450 men er ikke fast besluttet endnu, jeg vender tilbage med hvad jeg køber.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Det er bestemt også et fint kamera! Har du været inde og kigge på dem i en butik? Læg særligt mærke til hvad du godt kan lide at holde i hånden, "arbejdsstilling" hvis man kan kalde det, det. Det handler jo om for dig, om du godt kan lide at holde kameraet i hånden! Kigger du på Canons entrylevel kameraer kontra Nikons; Canon EOS 400/450 v. Nikon D40/D60. Så er der næsten ikke forskel på billederne, så mit råd er som sagt at du skal vælge, hvad der ligger bedst i dine hænder!
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Læs evt. denne artikel:
http://www.kim-jakobsen.dk/Artikler/nyt_dslr.htm
At Canon og Nikon skulle være bedre end f.eks. Olympus, er ikke rigtigt. Hvert mærke har sine stærke og svage sider, og en af Olympus` stærke sider, er en lidt større dybdeskarphed (en automatisk funktion af en mindre sensor), hvilket jo er ret anvendeligt til akvariefotografering.
M.h.t. Nikons "problem" med kompatibilitet på de billigste modeller, er det jo relativt; Langt de fleste objektiver med en F-fatning (startet i slutningen af 50`erne) passer på, men der er forskellige funktioner der falder bort, alt efter hvor gammelt objektivet er.
Omvendt kan man sige, at ALLE objektiver fra Canon og SONY (tidligere Minolta) som er ældre end starten af 80`erne, slet ikke kan sidde på deres DSLR kameraer! Dette er dog altsammen uden interesse for de som starter op med nyt udstyr.
At Canon og Nikon skulle være bedre end f.eks. Olympus, er ikke rigtigt. Hvert mærke har sine stærke og svage sider, og en af Olympus` stærke sider, er en lidt større dybdeskarphed (en automatisk funktion af en mindre sensor), hvilket jo er ret anvendeligt til akvariefotografering.
M.h.t. Nikons "problem" med kompatibilitet på de billigste modeller, er det jo relativt; Langt de fleste objektiver med en F-fatning (startet i slutningen af 50`erne) passer på, men der er forskellige funktioner der falder bort, alt efter hvor gammelt objektivet er.
Omvendt kan man sige, at ALLE objektiver fra Canon og SONY (tidligere Minolta) som er ældre end starten af 80`erne, slet ikke kan sidde på deres DSLR kameraer! Dette er dog altsammen uden interesse for de som starter op med nyt udstyr.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Så blev der købt kamera, valget faldt på et Olympus E 520 med 2 stk optikker mangler dog stadig en blitz og macro optik men det kommer senere.
Husk på at de opgradere deres optikker så de kan følge med de nye kamera modeller der bliver hurtigere..Så et gammel objektiv kan ikke følge med auto fokus på de nye kameraer.KimJ skrev:Læs evt. denne artikel:
Mon ikke Canon snart laver en ny model af deres 24-70 f/2.8 L lige som de har gjort med 16-35 f/2.8 L som iøvigt er et fedt objektiv har den selv ... he he
Steen