her er lige lidt billeder af vores rsm akvarium. det blev startet op den 11/7-08.
ris/ros modtages gerne
af fisk har vi
2 stk alm klovnfisk
1 stk bicolor blenny
1 stk seks stribet gylte
1 stk bispinosa dværgkejser
der ud over er der
2 stk dannebrogsrejer
2 stk turbosnegle
1 stk rødbenet eremitkrebs
Istedet for at klippe i dem, så skal i tage fat i den stængel de sidder på. Den kan vokse meget hurtig, og det er på den stængel at "bladene" vokser op fra.
Når I har klippet et "blad" af stængelen, sker der ikke mere med "bladet", men stængelen er intakt.
Den tot med Bryopsis skal op aldeles øjeblikkeligt. Det er dem på det første billed(fjertoten)
lige pt. er det ikke meningen der skal flere levende sten i, men der kommer jo næsten altid lidt flere sten i, når vi køber koraller, og vi skal da have nogle skiveannemoner, så der kommer flere sten
jamen jeg vil da skynde mig at hive de der fjertotter op
det er nu skønt at få at vide hvad der er en forrdel at fjerne og tilføre
og tak rosen
Hej! har selv rsm, og kan spotte at sandet i venstre hjørne er "forsvundet"? eller ser jeg forkert? jeg ville lige vende powerhead(ed?) lidt op så det bliver liggende, måtte selv lige rode lidt med mit så sandet blev liggende men ellers ser det fint ud, tilslutter mig også flere LS, og måske ikke så mange alger
Det ser ud som om de bryopsisalger kun gror på en sten, det er heldigt. Jeg ville tage den op og fjerne dem. Derefter ville jeg skure/børste stenen grundigt evt med stålbørste. Bryopsis kan "kvæle" dit akvarium, væk med dem og hver gang de viser sig igen skal de øjeblikkelig væk.
Eller lækkert RSM!
plukkede stenen for de der fjertotter igår, men vil da bruge en stålbørste næste gang de kommer.
var forresten heldig at fange en eller anden krabbe idag, den sad oppe på den sorte filter unden overløbet, den måtte lade livet, så nu har vi vist kun 1 krabbe tilbage, håber jeg