så er der en ret stor update
jeg flyttede for 2 måneder siden, og før flytningen stod akvariet i fin balance og passede sig selv som på ovenstående billeder.. efter flytningen og da akvariet blev sat op i den nye lejlighed viste det sig at stort set alt levende (bortset fra fisk) ikke klarede den.. hvorfor er endnu uvist da jeg passede meget på under transporten af korallerne..
så alle skiver og sager jeg havde røg til de evige saltmarker..
derefter fik akvariet lov at stå og genindkøre imens jeg stille og roligt har samlet lidt nyt indhold sammen til det..
idag fik jeg så lavet en ny stenopsætning da stenene bare var lagt ned efter flytningen og havde stået som 'smidt' siden..
jeg kasserede mit gamle koralgrus da jeg synes det var for groft til at være pænt.. nu går jeg så og venter på at få noget fiji pink hjem jeg har bestilt på nettet..
således ser akvariet ud efter omrokeringen idag
natlys
har prøvet på at lave en smule dybdeeffekt, men der mangler så lige bundlag, baggrund og en hqi der kommer på i weekenden.
et udpluk af hvad jeg har i akvariet indtil videre
ellers er indholdet dette
fisk:
1 a. ocellaris hun (hannen klarede ikke flytningen)
1 a. allardi hun (har den i midlertidig pleje og den enes faktisk forbløffende fint med
ocellaris hunnen)
1 6-stribet gylte
1 salarias fasciatus
invertebrater:
3 store rørorm i forskellige farver
clavularia violacea
4 forskellige kolonier af knappolypper
ricordea florida skiver
lidt grøn og lilla discosoma skiver
2 forskellige euphyllia
skriggrøn caulastrea
får snart lidt pink hystrix og muligvis en smule caulastrea mere i en anden farve
bliver rart at få styr på det igen, nu hvor det bare har stået i flere måneder og set uddødt ud..
teknikken pt
54w t5 14k kz new generation (trænger til at blive skiftet)
1x 2400 L/t højre side
1x 3200 l/t ventre side
1x 800 l/t midten
lille pumpe i overløbet
luftdrevet miniflotor skummer
tilføjes snart:
150w HQI