"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

HQI pærer... HJÆÆÆÆÆÆLP!! :(:(

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
AllanH
Reactions:

HQI pærer... HJÆÆÆÆÆÆLP!! :(:(

Indlæg af AllanH »

Hej alle sammen.. jeg har købt mig 2 giesemann lamper som efter sælger skulle være 250 W men da de kommer hjem står der både 150W på foreskriften på spole, og på pærer.. gav 1500 for de 2 lamper, hvad gør jeg er jeg blevet snydt?

jeg har godtnok kun 53 CM til bunds, og kunne jo beholde lamperne, men vil det virke godtnok til mit akvarie alligevel?
Brugeravatar
gozar
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 3. sep 2005 17:06
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af gozar »

mit akvarie er 50 til bunden og jeg bruger "kun" 150W. Jeg tror det er et spørgsmål om hvad man egentlig vil have.
Som jeg har forstået det bruger man 150W til 50 cm og 250W til 60cm, men der er sikkert andre der har en indstilling til det.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Nogen siger 150W til 60 cm. Det vil i hvert fald fungere, men der skal også lige med i betragtningen, hvor stor et areal hver lampe skal dække og dermed, hvor højt man hænger dem over overfladen. Og så afhænger det også af, hvad der skal stå på bunden af koraller.

Men du skulle alligevel kræve afslag i prisen, da du har fået mindre, end du er blevet lovet.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

hej nyberg.. jeg har fået 300 af prisen. de 2*150W lamper er nede i 1200 kr.. det er giesemann II system.. de er ikke mere end et år gammelt.. så synes det er fair nok..
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"