VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Eremit krebs contra snegle
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Eremit krebs contra snegle
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der har succes historier med at have både eremit krebs og snegle sammen. VIl eremit krebsne ikke angribe sneglene eller hvad? Hvis man ikke kan have dem i samme akvarie havde jeg tænkt mig at smide eremit krebs i sumpen mens jeg har sneglene i akvariet, burde det ikke kunne fungere?
Hvad er jeres erfaringer.
mvh
Niels
Hvad er jeres erfaringer.
mvh
Niels
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Geografisk sted: Hadsund
Re: Eremit krebs contra snegle
jeg købte i sin tid 10 erimitter, og 10 sand snegle. det gik fint i et stykke tid,men idag går de fleste erimitter rundt med giraf skjold på,de stammer fra sneglene. så min erfaring er negativ desværre.
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
samme her- fangede til sidst eramiterne fordi de ikke kunne lade sneglene være i fred..
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
solgte også mine erimitter af samme grund
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Nordsjælland
Tror det kommer an på hvilke eremitter du har, om der er tomme snegle huse nok og om du foder dem hvis der ikke er mange alger de kan spise. Jeg har både snegle(turbo, orange plettet turbo) og eremitter (calsinus elegance, paguristes), jeg har ikke mistet nogle snegle i nu, de har godt nok kun gået ca. to måneder sammen.
Hvis det kun er fordi de du skal have fjernet alger, ville jeg nok kun købe snegle da de er mest effektive, jeg købte mine fordi de er meget sjovere at se på i opstarten ind snegle.
Hilsen Mickey
Hvis det kun er fordi de du skal have fjernet alger, ville jeg nok kun købe snegle da de er mest effektive, jeg købte mine fordi de er meget sjovere at se på i opstarten ind snegle.
Hilsen Mickey
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Jeg har haft 2 blåbenet erimitter til at gå sammen med 6 snegle af diverse slags og størrelser i 6 måneder uden problemer (endnu
).
Vi har ekstra skaller i akvariet, og vi fodrer erimitterne med musling/blæksprutte/reje enten på en klemme eller med hånden. Kæresten elsker den mindste af erimitterne, den bliver helt vild når man holder et stykke reje ned til den med fingrene, man kan blive i tvivl om det er fingrene eller rejen den vil ha.
Men jeg er dog forberedt på at erimitterne måske snupper en snegl eller to, men pga. underholdningsværdien beholder vi helt sikkert erimitterne uanset.

Vi har ekstra skaller i akvariet, og vi fodrer erimitterne med musling/blæksprutte/reje enten på en klemme eller med hånden. Kæresten elsker den mindste af erimitterne, den bliver helt vild når man holder et stykke reje ned til den med fingrene, man kan blive i tvivl om det er fingrene eller rejen den vil ha.
Men jeg er dog forberedt på at erimitterne måske snupper en snegl eller to, men pga. underholdningsværdien beholder vi helt sikkert erimitterne uanset.
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Virum
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2100 København Ø
Nu er jeg jo ny i saltvandsverdenen, så spørger nok dumt. Men hvad er fordelen ved den ene kontra den anden? Kan man nøjes med den ene?