Nu er det længe siden jeg har haft saltvand, og jeg brandte sku fingrene lidt med det RSM. Selvom jeg ved der var mange der er glade for det, larmede det alt for meget til hvad min kære hustru kan håndtere.

Det lød faktisk lidt henad en flymotor, eller en meget kraftig støvsuger!
Jeg tænker nu på at lave et lille nyt. Jeg regner med at skulle flytte i hus/lejlighed om et års tid, så der skal jeg have et stort akvarie (over 200 liter som minimum).
Nu tænker jeg lidt på hvad meningen er om dette:
http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=36221
Ellers har jeg tænkt på at bygge eget, hvilket jeg umiddelbart tror løsningen bliver, og så bare holde blødkoraller, og måske en enkelt eller to fisk. Jeg tænker 40 liter, med indbygget overløb med sådan en midi skimmer, og noget simpelt lys. Så eventuelt en simpel filtersvamp til det værste fnidder. Det burde fint ku trække det, hvis det overvejende skal have levende sten, blødkoraller, og eventuelt en reje og en fisk (måske en seks-stribet gylte, en hugo, og/eller en flammefisk), nogen snegle og sådan.
I al fald, jeg glæder mig voldsomt, og tror jeg går igang om en måneds tid, lidt afhængig af hvor meget tid sådan en baby tager!

Hvis der er ngoen der har erfaringer med ovenstående, eller der er et link til nogen der har sådan et.