Importfisk - Se dem tirsdag aften fra kl 19.30

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Importfisk - Se dem tirsdag aften fra kl 19.30

Indlæg af Jones »

Da jeg efterhånden er ved at være træt af de noget opskruede priser på saltvandsfisk hos danske forhandlere, har jeg besluttet at importere mine egne fisk. De bliver bestilt direkte hos fangststationen, hvor de har gennemgået en karantæneperiode for så at blive udbudt til salg. Fiskene er derfor ikke udsat for et butiksakvaries vedvarende strøm af kunder, som skal kigge konstant og derved stresse fiskene ydereligere.
Man får altså fisk, som

Er billigere
Har gennemgået karantæne
Er foderdygtige
Ikke er lider af stress

Og der er meget mere at vælge imellem end hos nogen dansk forhandler.
Jeg har gjort dette én gang før, og det skal lige siges at alle fiskene overlevede. Så når jeg nu på mandag får mine nye fisk hjem fra Shri Lanka er det med overbevisning om at der er alle fordele ved dem.

Har nogen herinde selv erfarringer/meninger med/om import eller interesse i at købe sådanne fisk, så skriv her i tråden eller send mig en pb.
Senest rettet af Jones man 11. aug 2008 21:01, rettet i alt 2 gange.
o_O
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Re: Importfisk - Ingen fordyrende mellemled

Indlæg af DDT2 »

kunne godt have interesse i nogle fisk
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
17
Postnummer: 9400 Nørresundby
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Hobbyakvaristen »

nogen prisliste ?
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Har selv i tidernes morgen importeret fisk fra Sri Lanka, forøvrigt de bedste fisk jeg har haft!! så vil da gerne hører nærmere??
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Dezon »

ja pris liste samt hvor man kan få fat i dem henne :D evt. kan man skrive sig på en mail liste?
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Jones »

Jeg har aldrig importeret fisk med henblik på videresalg, men hvis folk har interesse i det vil jeg gerne se om jeg kan udarbejde en prisliste over fisk fra shrilanka. Men skriv en pb til mig med jeres mails og så sender jeg et brev rundt når jeg har nogle konkrete tal. Hvis alt går vel vil jeg på mandag sætte nogle fisk til salg herinde med billeder, så kan folk også selv se om de synes om fiskenes kvalitet.
o_O
spdiving

Indlæg af spdiving »

Jeg har gode erferinger med FISK & KORALLER - IMPORT FRA MARTY GØR DET ALDRIG !!

Steen
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
21
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

Hej.
Nu er der jo godt gang i debatten om de her medimporter som burde gøre fiskene billigere, og ligeså meget henblik på at butikkerne er for dyre.
Nu har jeg ikke helt set listerne fra med importerne, men kan man ikke som forhandler høre nogle konkrete eksempler på de dyre fisk, for det ville da være bedre at i slap for al den balade der har været, også få det fra nogle butikker som forhåbentlig har styr på det.
Jeg vil ikke lave med importer da der ofte er uoverensstemmelser på det der kommer i forhold til det man har bestilt, for mig og min butik gør det ikke så meget om en fisk kommer i small eller large, men for den enkelte kunde gør det.

men kunne man få nogle konkrete eksempler på hvor man kan spare noget, vil jeg da gerne som om jeg kan ændre på noget?? Måske kan jeg måske ikke.
Jeg går ikke ud fra det om en klovnfisk koster 55 i medimport eller 85 hos en forhandler, men større beløb som går man tager risikoen, frem for at se varen når man køber den.

bare en tanke.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Saltvand skrev:Hej.
Nu er der jo godt gang i debatten om de her medimporter som burde gøre fiskene billigere, og ligeså meget henblik på at butikkerne er for dyre.
Nu har jeg ikke helt set listerne fra med importerne, men kan man ikke som forhandler høre nogle konkrete eksempler på de dyre fisk, for det ville da være bedre at i slap for al den balade der har været, også få det fra nogle butikker som forhåbentlig har styr på det.
Jeg vil ikke lave med importer da der ofte er uoverensstemmelser på det der kommer i forhold til det man har bestilt, for mig og min butik gør det ikke så meget om en fisk kommer i small eller large, men for den enkelte kunde gør det.

men kunne man få nogle konkrete eksempler på hvor man kan spare noget, vil jeg da gerne som om jeg kan ændre på noget?? Måske kan jeg måske ikke.
Jeg går ikke ud fra det om en klovnfisk koster 55 i medimport eller 85 hos en forhandler, men større beløb som går man tager risikoen, frem for at se varen når man køber den.

bare en tanke.
Det er sgu noget af en positiv indstilling du har til tingende, men er der mon så meget at komme efter, for hos en forhandler glemmer folk jo at i skal Betale "Strøm" / "vand" / Foder / Salte / Udstyr / For rentningen af alt dette / you name it.

Det forløb spare disse medimporter jo.

Desuden har de fleste forhandler vel fiskene gående i op imod 1 uge eller 14 dage i karrantæne.

I skal have en løn, for at pakke ud, desuden skulle i også gerne kunne forsørge jeres familier ( eller bidrage til dette )

Med importer spare jo en forhandler for næsten alle disse udgifter, det glemmer folk bare.

Skulle jeg foreks. have fisk hjem på med import skulle de være så billige at jeg kunne have råd til at miste nogen stykker under vejs, men med det samme folk mister en fisk fra en forretning, så er den gal. Det er også en udgift for nogen forretninger som giver garanti på deres fisk, som foreks. RibeZoo gør.

dvs. det er noget i skal kalkulere med ( for risikoen er der )

Så der er vel ikke andet for end i må gå ned i løn og fylde jeres akvariumer havlt op med vand. :K
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions: 966
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Er sgu ved at være lidt træt af alle jeres medimporter... Der er lige en flok der har brændt nallerne noget så eftertrykkeligt på en af slagsen...
Hvad ønsker I egentlig???
Medimport med meget tvivlsomme garantier for hvilken stand det modtages i- eller en forretning hvor I kan komme ind og ose lidt rundt, sludre med et par andre akvarister- og iøvrigt kigge grundigt på tingene inden man køber...
For det er enten eller det her: hvis alle ryger med på den tvivlsomme vogn med medimporter, kan butikkerne ikke overleve...

Åh ja- de tager ALT for meget for koraler og fisk i butikkerne- hyler klagekoret...
men til gengæld er alt det døde sorteret fra (hviket man selv står med i medimporten) - der skal betales strøm og leje af lokaler, forsikringer løn, feriepenge osv osv...

Så hvad vil I???
Kvæle butikerne og kun have muligheden for medimport- jeg siger bare: god fornøjelse!!!
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

engelquist skrev:Er sgu ved at være lidt træt af alle jeres medimporter... Der er lige en flok der har brændt nallerne noget så eftertrykkeligt på en af slagsen...
Hvad ønsker I egentlig???
Medimport med meget tvivlsomme garantier for hvilken stand det modtages i- eller en forretning hvor I kan komme ind og ose lidt rundt, sludre med et par andre akvarister- og iøvrigt kigge grundigt på tingene inden man køber...
For det er enten eller det her: hvis alle ryger med på den tvivlsomme vogn med medimporter, kan butikkerne ikke overleve...

Åh ja- de tager ALT for meget for koraler og fisk i butikkerne- hyler klagekoret...
men til gengæld er alt det døde sorteret fra (hviket man selv står med i medimporten) - der skal betales strøm og leje af lokaler, forsikringer løn, feriepenge osv osv...

Så hvad vil I???
Kvæle butikerne og kun have muligheden for medimport- jeg siger bare: god fornøjelse!!!

Lige mine ord :GO

I stort set alle medimporter er der mange der er blivet godt og grundig skuffet, over hvad de har modtaget, syntes at kunne huske en import hvor mange havde bestilt hvidbrustet kiruger. Problemet var bare at de kom hjem i størrelser som skulle gå i så store akvarie som meget få har stående derhjemme. Jeg vil selv til enhver tid se hvad jeg køber af levende før end jeg køber det.

Støt dog op omkring jeres lokale fiske-dealer, i vil savne dem den dag de lukker :wink:
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Saltvand skrev:Jeg vil ikke lave med importer da der ofte er uoverensstemmelser på det der kommer i forhold til det man har bestilt, for mig og min butik gør det ikke så meget om en fisk kommer i small eller large, men for den enkelte kunde gør det.
Thomas dette er netop kernen i sagen som gør at ideen med medimporter er død - med mindre folk er klar til at betale for en kasse sandanemoner frem for de 10 acropora de bestilte.

Så jeg er enig med dig, lad nu forhandlerne tage de fisk og koraller hjem. Så hellere betale for udvalg, service, tilfredshed og en masse andre gode ting.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions: 3
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Problemet med alle de "medimporter/private forhandlere" etc. der har været i nyere tid er simpel: Ingen af dem er udfør med ordentlige kommunistiske grundprincipper. Alle initiativtagere har haft en mere eller mindre skjult dagsorden. Hvilket har betydet at det netop ikke bliver "medimport", men blot en eller anden krativ finanseringsform til initiativtagerens egne indkøb eller en "forretningsmodel" ala. Marty.

Hvis medimport skal virke, skal det ske med 100% "Open book" principper, økonomien skal være totalt kommunistisk. Dvs. (Jones) der er ingen grund til at udarbejde prislister. Derimod skal alle dokumenter, beregninger etc. lægges ud. Du kan ikke få/tjene noget som helst på det arbejde du lægger.

Men hvorfor ikke gå i en anden retning. Hvis 20-30 mennesker pooler deres bestillinger sammen og lægger en ordre hos en af de eksisterende instanser, der er gode til import, burde man kunne opnå gode priser og ganske åbent aftale hvilke risici der skal være inkluderet. Det er jo set med success på f.eks. recordere.dk med deres "fælleskøb".
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
18
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

Er selv blevet snydt af Marty, men vil da ikke afvise at deltage i en anden medimport, men i andre rammer helt sikkert.
Grunden til at jeg valgte at deltage i Marty's import var ikke bare prisen, men også muligheden for at sidde med en liste med et meget stort udvalg af varer, som jeg på daværende tidspunkt ikke havde set i butikkerne, i samme omfang( viste sig desværre at de heller ikke eksisterede i Martys shop :G ). Jeg vil da også sige at indenfor det sidste år er der sket utroligt meget i forhandlernes udvalg og priser. Så alt i alt vil jeg nok handle mere ved butikkerne og vil også gerne betale mere for varen hvis bare valgmulighedern er tilstede i butikken.

Karl
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
17
Postnummer: 9400 Nørresundby
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Hobbyakvaristen »

Meget givet kan udvalget af fisk være mindre end på medimport listerne, men det skyldes jo at forhandleren køber ting han kan sælge, og det er da klart.
Men alle i saltvands nørder ved jo hvad i gerne vil have og hvor dyrene kommer fra, så det kan jo lade sig gøre at bestille det hos forhandleren.
Jeg bestilte en prisliste, men udelukkende for at se hvor meget der ville blive lagt på priserne, tror ikke det helt vil være medimport, og medimport står man selv for ca 10% tab. Tror mange glemmer de 10%.
Lidt til eftertanke gutter.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har i årenes løb været med til at lave en del bestillinger på fisk, ude i østen.
Det ser meget fint ud på papiret, men virkelighedens verden er helt anderledes.
Hvor fedt er det at få 100 sorte jomfrufisk, når man har bestilt 20, og så ikke ser skyggen af grønne chromiser og safirfisk??
Hvem skal aftage de uønskede fisk som måske dukker op??
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
18
Geografisk sted: jylland

Indlæg af zimba »

Når der er nogen der tjener penge på at lave en medimport er det i mine øjne ikke en medimport, men en handel mellem to parter, hvor den der står for handelen også løber risikoen for forkerte leveringer, det er blandt andet det hans fortjeneste skal dække. Han har jo som det er nævnt tidliger i denne tråd ikke de normale udgifter til drift af forretning.
Hvis det ikke er sådan, bør det gøres helt klart fra starten hvordan betingelserne er.
Hvis der er åbenhed om importørens profit og betingelserne før handelen indgåes så synes jeg det er helt fint.
I Marty's tilfælde kom han jo med mere og mere vanvittige betingelser for handelen både per mail og til sidst ved leveringen, at det ikke havde noget med ordentlig handel, eller for den sags skyld medimport at gøre.

Karl
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

engelquist skrev:Er sgu ved at være lidt træt af alle jeres medimporter... !
Sikken en tåbelig snæveretsynet holdning......der er da ingen der har tvunget DIG til at læse om andres medimport. Hvis du ikke vil høre om det så lad dog være med at læse om det! Men du har da selv deltaget i tråde om medimporter, hvorfor det? Drop alt dit bedrevidende bagklogskab det er til at brække sig over. :BA

Vi lever heldigvis i et frit land hvor man selv kan vælge hvad man vil.

Har nogen af jer "frelste", der her i kor bliver enige om at "medimport er djævlens værk", tænkt over at priserne hos forhandlerne måske er faldet pga. medimporter?
Til dem der syntes priserne er i orden.....mmmmmmmmm, mærkelig holding, men fuldstændig OK FOR MIG, betal og vær glad, men vov ikke at fordømme dem der IKKE deler jeres holdning.

Jeg anser medimporter som et naturligt del af et market hvor priserne er for høje.......så Thomas (og andre) :crybaby: sænk priserne....det er dyrt nok i forvejen.

"Alt dårligt i verden sker fordi, nogen vil bestemme hvad andre skal"
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af Jones »

Wow, der er godt nok mange forskellige holdninger til importfisk. Jeg vil gerne understrege at jeg ikke nævner noget om "medimport" men simpelthen spørger om nogen har interesse i at købe sådanne fisk. Jeg ved godt at der har været en masse bøvl med medimporter, og jeg ønsker ikke selv at stå i sådan en situation. DERFOR vælger jeg at spille med åbne kort og fortælle om mine egne erfarringer. Såm tidligere nævnt vil jeg lave en prisliste over fisk, som kan bestilles. Men det bliver ikke truede arter da jeg er imod tyveri fra naturen. Jeg er desuden overbevist om at man er næsten sikker på at ens fisk dukker op i det rigtige antal og størelse når blot man holder sig til arter, som er nogenlunde almindelige. Så for akvaristens og i særdeleshed naturens synes jeg at man skal holde sig til de almindelige arter. Jeg vil gerne takke for de mange henvendelser mht prisliste og jeg skal nok sende en mail rundt så snart jeg synes at jeg har noget, som er værd at se på.
o_O
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
21

Indlæg af Engelquist »

Per A skrev:
engelquist skrev:Er sgu ved at være lidt træt af alle jeres medimporter... !
Sikken en tåbelig snæveretsynet holdning......der er da ingen der har tvunget DIG til at læse om andres medimport. Hvis du ikke vil høre om det så lad dog være med at læse om det! Men du har da selv deltaget i tråde om medimporter, hvorfor det? Drop alt dit bedrevidende bagklogskab det er til at brække sig over. :BA

Vi lever heldigvis i et frit land hvor man selv kan vælge hvad man vil.
Ja vi lever i et frit land og har dermed også ret til en holdning og mening- bryder du dig ikke om det, så flyt dog til Kina Per...

Jeg er saltvandsakvarist og har en stor lige så stor interesse i udbuddet til min hoppy som alle andre herinde- bla nyder jeg at tage rundt i butikkerne, ose og snakke med andre akvarister, og ikke mindst studere koraler og fisk nøje inden jeg køber dem... dermed har jeg selvfølgelig også en holdning til det der sker her og en mening om priserne..

At min mening dermed ikke stemmer overens med din Per- tja accepter det- for jeg bliver skam ved med at ytre mig: vi lever jo i frit land...ikk..?
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af Per A »

engelquist skrev: Ja vi lever i et frit land og har dermed også ret til en holdning og mening- bryder du dig ikke om det, så flyt dog til Kina Per...

Jeg er saltvandsakvarist og har en stor lige så stor interesse i udbuddet til min hoppy som alle andre herinde- bla nyder jeg at tage rundt i butikkerne, ose og snakke med andre akvarister, og ikke mindst studere koraler og fisk nøje inden jeg køber dem... dermed har jeg selvfølgelig også en holdning til det der sker her og en mening om priserne..

At min mening dermed ikke stemmer overens med din Per- tja accepter det- for jeg bliver skam ved med at ytre mig: vi lever jo i frit land...ikk..?
Haha....du er sku for viderekommende, du modsiger jo dig selv....men jeg giver dig ret i at DU skal blande dig udenom andres sager :GO
Hilsen Per
Følgende sælges:
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
21

Indlæg af Engelquist »

Per A skrev:
engelquist skrev: Ja vi lever i et frit land og har dermed også ret til en holdning og mening- bryder du dig ikke om det, så flyt dog til Kina Per...

Haha....du er sku for viderekommende, du modsiger jo dig selv....men jeg giver dig ret i at DU skal blande dig udenom andres sager :GO
Hvor skriver jeg om at blande sig uden om andres sager...??
Jeg skriver om at acceptere andres meninger...!
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
18

Indlæg af Per A »

engelquist skrev:
Per A skrev:

Du er sku noget fattesvag, bland dig uden om andres sager......hvor svært kan det være??????? (det var så udgaven formet i neon)
Hilsen Per
Følgende sælges:
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

vil i låne et par bokse handsker ??
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
21

Indlæg af Engelquist »

Per A skrev:
engelquist skrev:
Per A skrev:

Du er sku noget fattesvag, bland dig uden om andres sager......hvor svært kan det være??????? (det var så udgaven formet i neon)
Du må ha en utrolig dårlig dag Per- med den retorik du benytter dig af... gider ikke reagere på flere af dine indlæg...
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Med importer er vel heller ikke startet op af folk som i sidste ende ville ramme div. forretninger på pungen, men der imod for selv at bestemme hvilken sjældne ting man gerne vil have og så spare lidt penge.

Fisk tror jeg aldrig nogensinde jeg selv ville importere, man ser gang på gang syge / dårlige fisk i div. anlæg rundt omkring hos div. forhandler, dvs. skal jeg nu til at have sådan en kvalitet gående i min bajle ( aldrig i livet ).

Men koraller ville jeg intet have imod at få hjem på en medimport. da jeg mange gange syntes det er en meget dårligt udvalg man ser rundt omkring hos div. forhandler ( i hvetfal i jylland ), eller også har de ingen ting hjemme eller også er alt solgt 2 dage efter forretningen har fået det hjem, så kan man atter vente i utroligt langtid på at der kommer nye ting hjem. og mange gange er det de samme og samme ting man ser. der ser jeg fordelen ved en medimport, få lidt anderledes hjem uden at skulle betale sky høje priser på det ( kost prisen er i bund og grund det samme for en ks. )

Forretninger som siger det er en sjælden koral skruer også lige prisen op, eller er farven helt vild, får prisen også lige en Hak op ad.

Men jeg vil nok holde mig til at købe Fragmenter af folk der ligger de forskellige ting omkring 75-150-250 kr. og det er da til at have med at gøre.

Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, jeg er ikke klogere end hvad jeg har skrevet, men jeg gider ikke Diskutere med nogen som helst herinde omkring det ene eller andet, det er min tid sgu for kostbar til.

Og div. person angreb som har været i denne tråd, burde folk tage over en PB, der er nok tråde herinde som "bliver" ødelagt, fordi folk har forskellige menninger omkring dit og dat. det er jo ikke lige Arto i sidder på men et saltvandforum.

Der er ingen grund til at på pege at man ikke er enig med andre eller andres fejl, for hvis alle var enig, ville vi stå i en lang kø langt ud på gaden i div. forretninger, men det gør vi ikke, sådan er verden ikke skruet sammen
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Hvad med ham fra Aquastyle, mon han kunne lokkes til at lave en medimport igen? Skal ikke kunne sige om det var en reel medimport, men billigt var det da og jeg tror da også de fleste var tilfredse med det de fik, ihvertfald var jeg ;)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Der er åbenbart enighed om at man spare penge ved denne metode...

Men der vil jeg mene det modsatte !

Hvor meget overlever ?
Fragt oven i liste priser ?
Bøvl og ballade ?
Forkerte ting ?

Med ovenstående i baghovedet giver jeg gerne den 50 kr ekstra ved en forhandler hvor jeg kan se artens stand, udpege den størrelse der passer til mig, se den spise og måske endda få en snak og lidt andet godt med hjem ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Kan du Brian, nøjes med at få CITAT : lidt andet godt med hjem : CITAT slut - jeg får altid for meget med hjem :wink: :GO
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Brian skrev:Der er åbenbart enighed om at man spare penge ved denne metode...

Men der vil jeg mene det modsatte !

Hvor meget overlever ?
Fragt oven i liste priser ?
Bøvl og ballade ?
Forkerte ting ?

Med ovenstående i baghovedet giver jeg gerne den 50 kr ekstra ved en forhandler hvor jeg kan se artens stand, udpege den størrelse der passer til mig, se den spise og måske endda få en snak og lidt andet godt med hjem ;)
Hvilken forhandler handler du ved, hvis han kun lægger 50 kr. oven i ??
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"