Vifte koraller
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Vifte koraller
Jeg har set en vifte koral hos en enkelt forhandler, men den var misfarvet, og så ikke godt ud.
Er der nogle der har erfaring med vifte koraller?
1. Hvilken type koral er det, LPS / SPS ?
2. Hvordan skal den placeres mht. strøm og lys?
3. Andet?
Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg meget gerne vil have en i mit næste akvarie hvis det er muligt!
Er der nogle der har erfaring med vifte koraller?
1. Hvilken type koral er det, LPS / SPS ?
2. Hvordan skal den placeres mht. strøm og lys?
3. Andet?
Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg meget gerne vil have en i mit næste akvarie hvis det er muligt!
- solberg
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
Re: Vifte koraller
har du billede eller link til denne koral.... lyder spændende..
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det er gorgonier !
http://www.reeflex.dk/dk/67/0/0/liste_Gorgonier.htm
De fleste er umulige at holde da de udelukkende lever af plankton og andet føde af den slags - som du ikke kan levere i baljen i tilstrækkelige mængder. Af samme årsag vil jeg ikke anbefale at købe disse selv om de ofte kommer i handlen.
Der er dog enkelte undtagelser men det kræver at man læser på lektien inden der handles.
http://www.reeflex.dk/dk/67/0/0/liste_Gorgonier.htm
De fleste er umulige at holde da de udelukkende lever af plankton og andet føde af den slags - som du ikke kan levere i baljen i tilstrækkelige mængder. Af samme årsag vil jeg ikke anbefale at købe disse selv om de ofte kommer i handlen.
Der er dog enkelte undtagelser men det kræver at man læser på lektien inden der handles.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Generelt er det sådan at de flotteste er de mest umulige at holde. De skal fodres konstant.
Der findes et antal som ikke har et nødvendigt behov for fodring, men de er langt fra så flotte som de andre.
så jeg vilgentage det som Brian har skrevet. Lektien skal være læst og forstået inden man køber sådan en.
Der findes et antal som ikke har et nødvendigt behov for fodring, men de er langt fra så flotte som de andre.
så jeg vilgentage det som Brian har skrevet. Lektien skal være læst og forstået inden man køber sådan en.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
En nem antagelse er, at hvis den er kedelig brun så er der sandsynlighed for at den overlever, ellers er det kun et spørgsmål om tid før den dør. Jeg holdt liv i en blå i 6 måneder ved intensiv fodring med plankton, men de tre uger hvor jeg var på ferie og der kun blev fodret fisk var nok til at den gik til.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Det er til dels selve formen og strukturen jeg syntes om, hvis den så var blå, rød eller orange ville det naturligvis være kanon, men en brun er nu ikke så tosset hvis den kan overleve, det må jeg få undersøgt.
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Vi har et par stykker stående vi fik med i en handel. Ind til videre har de overlevet 4 måneder, men de bliver da mindre og mindre, og har været dødsdømt et par gange. Men lige pt står de rigtig flotte, men de giver en grå hår når de ligeså stille midster polypperne
Ikke den mest positive oplevelse...
Men pøj pøj med det hvis du begiver dig ud i det.

Men pøj pøj med det hvis du begiver dig ud i det.

Mvh Anette og Kristoffer
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Hvis jeg fra alle sider hører det er dødsdømt på forhånd, kaster jeg mig slet ikke ud i det. Det er både spild af koraller der burde ha blevet stående i havet, og det er spild af mine penge. men det er egentlig mest det første der generer mig.
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Her er et eksempel på en brun der er til at holde live i. Og så vokser den også ret godt, min er vokset en del og jeg ved at Mastou tit laver fragmenter af dem
Den har så godt nok ikke den samme struktur, men den er ret flot alligevel.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=11&t=17646

- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Mikkel E skrev:Her er et eksempel på en brun der er til at holde live i. Og så vokser den også ret godt, min er vokset en del og jeg ved at Mastou tit laver fragmenter af sinDen har så godt nok ikke den samme struktur, men den er ret flot alligevel.