30 grader idag..
-
- Foxface
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Geografisk sted: Hadsund
30 grader idag..
kom hjem fra familie tam tam her til aften og opdagede der stod 30grader på termometeret
så måtte ha gang i blæseren i en fart,andre der har fået "hedeslag" idag?

- Helena
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: 30 grader idag..
Jaa den var ikke så god 29 grader, men har tænd sluk på blæserne, de har bare været slukket
nu er de tændt igen 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
Åhhh sikken noget lort.
Hvis du har køleelementer ligene på frys kan du smide dem i en pose og ned i sumpen så køler det også eller kan ½l flasker også bruges.
Jep jeg har også haft det varmt så jeg måtte lige side lidt ned med en kold pils...
Akvariet har køller så den skal nok holde temp nede.
Steen
Hvis du har køleelementer ligene på frys kan du smide dem i en pose og ned i sumpen så køler det også eller kan ½l flasker også bruges.
Jep jeg har også haft det varmt så jeg måtte lige side lidt ned med en kold pils...

Akvariet har køller så den skal nok holde temp nede.
Steen
- christiantt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har heldigvis været hjemme det meste af dagen, så jeg kunne se hvor meget det stod for. Men en dag i sidste uge (eller forrige??) kom temperaturen omkring 35... Det kunne min musling og sarcophyton ikke lige holde til. Så det var mega nitte!! 

- StarF
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
min ramte 28 grader igår med 1 ventialator, så satte en mere op inden jeg tog på arbejde idag.. det plejer at ku holde det omkring 26.
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions: 965
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
jeg har intil videre holdt temp. på 26 med en ventilator kørerne i døgndrift.... men har lige hørt de lover stigende temperaturer de kommende dage...
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
-
- Foxface
- 17
tændte blæseren natten over,det hjalp noget,her til morgen er den 26grader. havde ikke lige tænkt over den ekstra varme udvikling 2x250watt gir over det forholdsvis lille akvarie.
-
- Foxface
- 17
christiantt det var sku noget af et temp chock,der er sku ærgeligt at komme hjem til sådan noget. ser umiddelbart ikke ud til mit har taget skade,ku dog godt se nogle af korallerne ikke havde det optimalt. de ser noget bedre ud idag.
- christiantt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Ja, det var lidt skidt
Men de polypper jeg havde, er begyndt at komme igen. De fleste blødkoraller er godt nok hårdfør!!
Så længe det ikke er mere end et par timer, så tror jeg ikke at en temperatur på 30 gør noget. Man skal dog være opmærksom på at hvis man holde temperaturen højt normalt, så er der størrle risiko for at få bakterier og sygdomme i baljen.

Så længe det ikke er mere end et par timer, så tror jeg ikke at en temperatur på 30 gør noget. Man skal dog være opmærksom på at hvis man holde temperaturen højt normalt, så er der størrle risiko for at få bakterier og sygdomme i baljen.
- Lars S
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Mine 2 akvarier ligger og svinger imellem 24,5 og 28,5, fordi jeg ikke har haft tid til at lave det nye akvarie endnu.
Men som jeg siger og skriver til venner og bekendte og som jeg er sikker på at i alle her på SF godt ved, FÅ NU STYR på jeres kølere / blæser INDEN det er for sent eller bliver meget nydvendigt, det er dejligt at sådan noget ikke kommer bag på en for dette kommer altid lige der hvor man mindst har tid til ''lige at lave det'' som man jo godt ved.
Alle jer som har haft saltvands akvarie ved det jo godt, vores akvarier bliver meget varme om sommeren, det kan ikke komme bag på jer.
Det er SÅ ærgeligt at midste et eller nogle dyr bare fordi at man ikke lige har fået styr på varmen i god tid.
Men som jeg siger og skriver til venner og bekendte og som jeg er sikker på at i alle her på SF godt ved, FÅ NU STYR på jeres kølere / blæser INDEN det er for sent eller bliver meget nydvendigt, det er dejligt at sådan noget ikke kommer bag på en for dette kommer altid lige der hvor man mindst har tid til ''lige at lave det'' som man jo godt ved.
Alle jer som har haft saltvands akvarie ved det jo godt, vores akvarier bliver meget varme om sommeren, det kan ikke komme bag på jer.
Det er SÅ ærgeligt at midste et eller nogle dyr bare fordi at man ikke lige har fået styr på varmen i god tid.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- herzberg
- Rev haj
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg ramte 26,7 i går (lukket lyskasse med 400w HQI). Til køling har jeg 2 x 80mm computerblæsere i lyskassen. Så jeg er rimlig fortrøstningsfuld.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- StarF
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
jeg ser bare vejr udsigten og er jeg usikker sætter jeg en eller 2 blæsere til at køre når lyset tænder.
men savner godt nok en akv computer, så jeg kan tjekke temp på akv fra work.
men savner godt nok en akv computer, så jeg kan tjekke temp på akv fra work.