hej.
som nogen af jer ved har jeg endelig fået stablet mit 295l. akvarie op. jeg har brugt lidt indkørte sten fra mit gamle akvarie, samt samt nogle halv/hel døde sten jeg har haft til at stå (i for lidt vand). akvariet har nu kørt to uger, og jeg har ikke observeret skyggen af alger i dette akvarie.
jeg har målt for følgende:
kh= 13
calsium= 450
ammonium = 0
nitrit = 0
mit spørgsmål går så på, om jeg kan flytte indholdet fra mit 70L. over i det nye. det drejer sig mest om koraller (lps, polypper samt skiver), men der er også to fisk en klovn og en bicolor blenny.
kan umiddelbart ikke se nogen grund til at der skulle opstå problemer i det store, da der ikke er nye "friske" sten. jeg vil selvfølgelig vente nogle måneder med at tilfører flere fisk, så jeg er sikker på at akvariet er stabilt. der er pt. et par polypper samt lidt xenia i det "stor" og de ser ud til at trives.
flytte koraller samt to fisk over i nyt akvarie
-
- Naso kirurg
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: København Ø
-
- Naso kirurg
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: København Ø
Re: flytte koraller samt to fisk over i nyt akvarie
ikke den store respons. men vil da alligevel komme med en update. da jeg stod op i morges, var der kommet rigtig mange alger i mit lille 70l. mange af korallerne hang meget med hovedet, så jeg besluttede mig at flytte hele flokken over i det nye akvarie. alle koraller står rigtig flot i det nye, men kan dog se at der er begyndt at komme lidt brunalger, så vil selvfølgelig våge over det. men kan som sagt ikke se hvorfor det ikke skulle kunne gå. jeg har jo den samme mængde sten (+ døde sten) samme belastning, flere liter samt meget mere efektiv filtering....... og lavere temp.
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup