Nano 27 liter : fik lavet overløbs glasplade på mit arbejde og fuget fast, sat Back To Nature Slimline baggrund på den, 3 vejs filter bagved med grov filtersvamp og en Hydro Flo på afgangen, Rowaphos fosfat filter og Symbionit og sat varmelegeme i det, en lille Resun skummer - måske ikke nødvendigt i et så lille akvarie, men da jeg vil have en anemone deri sammen med to maroon klovne i small størrelse så prøver jeg og se om den kan tage lidt affaldsstoffer - og en 360 graders roterende cirkulationspumpe bag levende sten plus en lille nano reefkeramik søjle (flere billeder af dette følger). Har lige fyldt saltvand i og en enkelt levende sten (meget plads er der ikke i et 27 liters he-he).
30 liters vægakvarie : købt på auktion i den blå avis - beregnet til ferskvand med bundfilter og rislefilter - disse fjernet. Vand strømmer gennem grov filtersvamp i bunden til kammeret med Symbionit, aktiv kul & polyfiltermåtte og medfølgende pumpe sender vandet tilbage gennem en Hydro Flo som jeg jeg tog fra mit RSM (de er ikke nødvendige der længere). Har så bestilt en Tunze minipumpe jeg vil placere bag venstre side af Back To Nature Slimline baggrunden jeg har fuget nogle små døde "levende" sten på hvor der skal sættes små fragmenter af mindre lyskrævende koraller til det 28 watt rør der fulgte med - også isat en månelampe til blå lys. Akvariet har kontrol til luft (den har jeg lukket), temperaturmåler/legeme og timer til lysstofrøret. Den gamle RSM blæser monteret i låget. Ingen skummer - ingen plads - så vandskift. Så snart Tunzen er monteret kommer der vand i og lidt levende sten (har købt nogle MEGET flade da dybden på akvariet kun er 12 cm

Mine børn griner af mig hver gang jeg sætter et nyt akvarie igang - også når jeg siger jeg nok vil have et mere i stuen foruden vægakvariet og RSM'et