Opbevaring af LS

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Opbevaring af LS

Indlæg af HerrO »

Hej,

Kan nogle give mig et råd til opbevaring af LS i forbindelsen med renovering og ombygning af mit akvarie. Jeg har pt smidt dem i en balje med en pumpe for cirkulering. De står uden for på min altan. Der er lå på så der ikke kommer meget lys ned. Er i saltvand.

De vil skulle være der i 8-10 ugers tid.

Er dette OK (tænker på vandtemperaturen)?
Vil det dræbe de grønagler der er på stenene - eller kommer de bare igen når de får lys?
Er der en bedre måde at opbevare dem på.

Hilsen
HerrO
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Opbevaring af LS

Indlæg af William Jr »

At dræbe algerne bør ikke være din største bekymring... Vigtigere er bakterierne i stenene, og deres optimalkrav for temperatur. Uden for dette område afbrydes deres cyclus, og de vil under længere tids påvirkning dø. Den tidshorisont du nævner, er lig med længere tids påvirkning!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

Anagenys skrev:At dræbe algerne bør ikke være din største bekymring... Vigtigere er bakterierne i stenene, og deres optimalkrav for temperatur. Uden for dette område afbrydes deres cyclus, og de vil under længere tids påvirkning dø. Den tidshorisont du nævner, er lig med længere tids påvirkning!
Så hvis de i stedet for flyttes indenfor så de har en stuetemperatur på 21-23 grader (måske med et varmelegme) så er der ikke de samme problemer?

/HerrO
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

HerrO skrev:
Anagenys skrev:At dræbe algerne bør ikke være din største bekymring... Vigtigere er bakterierne i stenene, og deres optimalkrav for temperatur. Uden for dette område afbrydes deres cyclus, og de vil under længere tids påvirkning dø. Den tidshorisont du nævner, er lig med længere tids påvirkning!
Så hvis de i stedet for flyttes indenfor så de har en stuetemperatur på 21-23 grader (måske med et varmelegme) så er der ikke de samme problemer?

/HerrO
- Jeg ville foretrække det...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Der skal være minimum 20 grader i vandet, eller vil dyrene i stenene dø. Ellers kan du sagtens have dem til at stå i en bajle et par måneder uden problemer. Bare cirkulationen er god nok :)
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af HerrO »

christiantt skrev:Der skal være minimum 20 grader i vandet, eller vil dyrene i stenene dø. Ellers kan du sagtens have dem til at stå i en bajle et par måneder uden problemer. Bare cirkulationen er god nok :)
Perfekt - De er nu flyttet ind igen og har fået en fin mørk plads med en cirkulationspumpe og et varmelegme der står på 22 grader. Det er cirka rumtemperaturen her i sommeren.

Vil mørklægningen gavne for de grønagler der var på dem - somi: vil de forsvinde eller bare komme igen med fuld styrke når der startes op igen (udover de normale aglefaser i opstarten)?

Hilsen
HerrO
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"