Dispar Anthias
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Dispar Anthias
Har lige fået 4 stk. Dispar Anthias. Ville hører om det er til at holde liv i disse? Troede nemlig det vat Pseudanthias squamipinnis, som jeg har hørt skulle være de nemmeste Anthias, men det var min fejl....
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Dispar Anthias
Alle Anthias er da til at holde liv i med tilstrækkelig fodring... Fodring 3-4 gange dagligt. Jeg selv fodrer rimlig jævnt fordelt henover dagen, som min hverdag nu tillader det.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
lyder godt havde bare fået at vide at Pseudanthias squamipinnis var de nemmeste. Mine gemmer sig meget, men er jo også lige kommet i. Det er godt nok en svømmeglad fisk ikke? Hvis de skal fodres 3 gange dagligt og man skal sørge for de når at tage foder inden de andre fisk, hvilket foder vil du så anbefalde?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Mine tager (desværre) kun frostfoder, mysis, krill osv. Det spiser de tilgengæld også med velbehag. De står ikke tilbage for Mine andre fisk, så mon ikke bare dine skal finde sig til rette?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
har prøvet med mysis det virkede de ikke ret interreseret i. skal nok prøve krill. Er det samme art du har? Hvad med zoo plankton?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
her er mine erfaringer:
1: mad.. 3 gange om dagen gerne
2: de tager et par dage før de begynder at spise..
3: foder automat er din ven!
fra hva jeg har læst, så er Dispar også muligt at holde.. Squarmintis og Dispar er de eneste der såvidt jeg har læst er mulige at holde i længere tid.. aner ikke om Dispar er sværer end den anden dog..
mine spiste flag foder fint, og det tog 2-3 dage før de begyndte at spise...
falg foder, mysys, osv osv osv.. de tog alt.
1: mad.. 3 gange om dagen gerne
2: de tager et par dage før de begynder at spise..
3: foder automat er din ven!
fra hva jeg har læst, så er Dispar også muligt at holde.. Squarmintis og Dispar er de eneste der såvidt jeg har læst er mulige at holde i længere tid.. aner ikke om Dispar er sværer end den anden dog..
mine spiste flag foder fint, og det tog 2-3 dage før de begyndte at spise...
falg foder, mysys, osv osv osv.. de tog alt.
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
de er godt nok rette svømmeglade fisk ala chromis ikke? Er nemlig lidt nervøs, da jeg stort set ikke har set mine fremme. De gemmer sig hele tiden.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jo det er det.. men de er meget sky.. tager nogle dage før de for alvor begynder at svømme rundt..sejeulki skrev:de er godt nok rette svømmeglade fisk ala chromis ikke? Er nemlig lidt nervøs, da jeg stort set ikke har set mine fremme. De gemmer sig hele tiden.
der ud over hvis du har agresive fisk, gemmer de sig også..
mine tog som sagt en 3 dage og lidt længere tid før de begyndt at svømme rundt
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Købte 4 anthias fisk i plantorama. Den ene svømmer fremme en gang imellem. De tre andre har været placeret øverst i venstre hjørne lige siden de kom i. De har ikke svømmet fra deres 'gemmested' - har prøvet at fodre med forskelligt og ingen af dem har taget foder til sig. Det gør mig lidt nervøs. Er der nogen, der har nogle gode råd?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
er der agresive fisk der i ?sejeulki skrev:Købte 4 anthias fisk i plantorama. Den ene svømmer fremme en gang imellem. De tre andre har været placeret øverst i venstre hjørne lige siden de kom i. De har ikke svømmet fra deres 'gemmested' - har prøvet at fodre med forskelligt og ingen af dem har taget foder til sig. Det gør mig lidt nervøs. Er der nogen, der har nogle gode råd?
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Nej det er der ikke... Der har været en lille picasso aftrækker som jagede dem lige da de kom i, men han kom op 5 min efter. Lige siden har de tre været placeret i hjørnet helt inde bag stenen. Det ene svømmer fint nok... Fik dem i torsdags så de har jo været der ca. 4 dage uden af svømme/blive fodret.
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Har prøvet med alt foder stort set (flagefolder, granulat, artemia og mysis). Tror du krill ville vær een mulighed?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
der gik nok 5 dage før mine begyndte at tage mad, jeg måtte seriøst overfodre i starten for at få dem til at tage noget, men mine tog alt.. også flag fodder.. der gik endnu længere tid før de begyndte at svømme..
måske er 4 bare for lidt til de føler sig tryg.. jeg havde 8 ...
måske er 4 bare for lidt til de føler sig tryg.. jeg havde 8 ...
-
- Copepod
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Auning Djursland
Diet should include mysis, brine shrimp, and other meaty foods. Supplement their diet with zooplankton.