Ctenochaetus striatus
- Marli
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8320 Mårslet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Mårslet, lige ved Århus!
Ctenochaetus striatus
Hejsa!
Har været så uheldig at få en Ctenochaetus striatus med i købet af et akvarie! Den dræber simpelthen de nyest ankomne fisk i akvariet! Har prøvet at fange den med den der specielle fiskefanger, men den er for snu. Hvad filen kan jeg gøre?
Har været så uheldig at få en Ctenochaetus striatus med i købet af et akvarie! Den dræber simpelthen de nyest ankomne fisk i akvariet! Har prøvet at fange den med den der specielle fiskefanger, men den er for snu. Hvad filen kan jeg gøre?
560 L Aqua Medic. 120 l sump. ATI skummer, Deltec returpumpe, Deltec kalkvandsmixer, Deltec kalkvandsreaktor, Tunze Nanostream, Aqua Medic starlight HQI, Ozon. MANGLER FOSFAT & NITRATFILTER!!!
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: Ctenochaetus striatus
hvor stort akvarie snakker vi om?Marli skrev:Hejsa!
- Marli
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
540 liter
560 L Aqua Medic. 120 l sump. ATI skummer, Deltec returpumpe, Deltec kalkvandsmixer, Deltec kalkvandsreaktor, Tunze Nanostream, Aqua Medic starlight HQI, Ozon. MANGLER FOSFAT & NITRATFILTER!!!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du er hundrede procent sikker på at det er en Ctenochaetus striatus?? Der er nemlig en Achanthurus som ligner den til forveksling, incl de orange gule pletter i hovedet. Den hedder A. nigrofuscus mener jeg. Har selv sådan en, og den er en noget barsk herre. Ctenochaetus striatus går ellers for at være en fredelig fisk.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
fiskekrog, det er uden pis. Hvis den vil frem og spise noget krill, så tager du det på en lille krog, også kan du måske fange den, ellers skal du lade fiskefælden side lang tid i akvariet, så den bliver vant til den, så kan det måske lade sig gøre.
Med venlig hilsen
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
- Marli
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Kan man sætte krill på krogenSaltvand skrev:fiskekrog, det er uden pis. Hvis den vil frem og spise noget krill, så tager du det på en lille krog, også kan du måske fange den, ellers skal du lade fiskefælden side lang tid i akvariet, så den bliver vant til den, så kan det måske lade sig gøre.

- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: 8464 Galten
- Kontakt:
For et par måneder siden skulle jeg selv fange en Ctenochaetus striatus i mit akvarie og det tog mig 1 uge..
Jeg havde den fiskefælde fra aquamedic og den lå i akvariet præcis en uge hvor det endelig lykkedes at den gik i fælden.
Jeg havde den fiskefælde fra aquamedic og den lå i akvariet præcis en uge hvor det endelig lykkedes at den gik i fælden.