Ctenochaetus striatus

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Marli
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17
Postnummer: 8320 Mårslet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Mårslet, lige ved Århus!

Ctenochaetus striatus

Indlæg af Marli »

Hejsa!
Har været så uheldig at få en Ctenochaetus striatus med i købet af et akvarie! Den dræber simpelthen de nyest ankomne fisk i akvariet! Har prøvet at fange den med den der specielle fiskefanger, men den er for snu. Hvad filen kan jeg gøre?
560 L Aqua Medic. 120 l sump. ATI skummer, Deltec returpumpe, Deltec kalkvandsmixer, Deltec kalkvandsreaktor, Tunze Nanostream, Aqua Medic starlight HQI, Ozon. MANGLER FOSFAT & NITRATFILTER!!!
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ctenochaetus striatus

Indlæg af StarF »

Marli skrev:Hejsa!
Har været så uheldig at få en Ctenochaetus striatus med i købet af et akvarie! Den dræber simpelthen de nyest ankomne fisk i akvariet! Har prøvet at fange den med den der specielle fiskefanger, men den er for snu. Hvad filen kan jeg gøre?
hvor stort akvarie snakker vi om?
Brugeravatar
Marli
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17

Indlæg af Marli »

540 liter
560 L Aqua Medic. 120 l sump. ATI skummer, Deltec returpumpe, Deltec kalkvandsmixer, Deltec kalkvandsreaktor, Tunze Nanostream, Aqua Medic starlight HQI, Ozon. MANGLER FOSFAT & NITRATFILTER!!!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du er hundrede procent sikker på at det er en Ctenochaetus striatus?? Der er nemlig en Achanthurus som ligner den til forveksling, incl de orange gule pletter i hovedet. Den hedder A. nigrofuscus mener jeg. Har selv sådan en, og den er en noget barsk herre. Ctenochaetus striatus går ellers for at være en fredelig fisk.
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

fiskekrog, det er uden pis. Hvis den vil frem og spise noget krill, så tager du det på en lille krog, også kan du måske fange den, ellers skal du lade fiskefælden side lang tid i akvariet, så den bliver vant til den, så kan det måske lade sig gøre.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
Marli
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17

Indlæg af Marli »

Saltvand skrev:fiskekrog, det er uden pis. Hvis den vil frem og spise noget krill, så tager du det på en lille krog, også kan du måske fange den, ellers skal du lade fiskefælden side lang tid i akvariet, så den bliver vant til den, så kan det måske lade sig gøre.
Kan man sætte krill på krogen :wink:
Brugeravatar
anhdu
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: 8464 Galten
Kontakt:

Indlæg af anhdu »

For et par måneder siden skulle jeg selv fange en Ctenochaetus striatus i mit akvarie og det tog mig 1 uge..

Jeg havde den fiskefælde fra aquamedic og den lå i akvariet præcis en uge hvor det endelig lykkedes at den gik i fælden.
Billede

Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"