"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

KORALLER IMPORT - MARTY

Forum for generel snak omkring saltvand.
Låst
flem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 17. maj 2005 12:00
18
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af flem »

Martin jeg tager gerne imod en komplet liste over kundernes udestående, som du har tilbudt i et tidligere indlæg ; ) hvis ikke du har lyst til det, så opfordre jeg alle, der ikke har et overblik over, hvad de mangler, til at skrive en mail til Martin, med anmodning om opgørelse af deres tilgodehavende.

Hilsen Flemming
Dan9
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 1. maj 2008 14:22
16
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2008

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Dan9 »

Haha :D det er lige en opgave for Basta :D :D :D

http://programmer.tv2.dk/basta/



Mvh Danni :)
Danni :)
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 659
Tilmeldt: lør 29. dec 2007 00:20
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af henrikp »

Dan9 skrev:Haha :D det er lige en opgave for Basta :D :D :D

http://programmer.tv2.dk/basta/



Mvh Danni :)

det var sgu nok ikke en helt dum ide :)
flem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 17. maj 2005 12:00
18
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af flem »

Jeg vil ikke tro, at det er noget for BASTA, da det heldigvis ikke er et almindeligt forekommende problem, at folk i saltvandsbranchen sælger noget uden at levere varen. ; )
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 224
Tilmeldt: fre 29. jul 2005 23:17
18
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af cooltaz »

[quote="Dan9"]Haha :D det er lige en opgave for Basta :D :D :D

http://programmer.tv2.dk/basta/



Mvh Danni :)[/quote]

eller operation x
http://programmer.tv2.dk/operationx/tips/?menu :T
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4013
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Engelquist »

marty skrev:kan kun sige at det da vist ligger sådan at du godt ved at folk de siger det samme om dig som du her kalder mig ... men igen det er ikke min sag så komentere det ikke .... min holdning til dig skal du nok få en dag ... jeg vil undlade at skrive det her ...men igen kan ikke se hvad folk der intet har med sagen skal blande sig for ...
folk de får det de mangler og så er det det ....

det var min sidste komentar i denne tråd ....
mads-fisk skrev:
marty skrev:puds din glorie ..... er du en hæderlig mand ?? mange mener måske jo andre mener bestemt nej .. det er ikke min sag så derfor blander jeg mig ikke ... du kunne lære lidt her ... det her er ikke din sag så lad være at blande dig i noget du ikke har med at gøre ...du ved jo ligeså godt som jeg at du ikke får ulovlige koraller ind i dk så forstår slet ikke at du skriver at du går op i det mht. cites er lovlige eller ej ...
det med mine lister ... der kommer ikke flere da jeg ikke gider det mere ...dem der her har fået dem er blevet slettet fra min mail liste ,endvidere har ALLE der har bedt om at få listerne selv bedt om at komme på mail listen ... den er revideret det er helt sikkert ..men igen du har intet med mine sager at gøre ,så undlad venligst at blande dig i dem ...

.
mads-fisk skrev:
marty skrev: ...stod det til mig var denne sag afsluttet for meget længe siden ...
Du kan da vist ikke bebrejde nogen bruger fra denne side at sænke sagens gang. Du har vel gennem et helt år haft mulighed for at betale folk deres penge tilbage. Det er meget muligt, at du har betalt penge til en importør på forskud, men det bør aldrig blive dine kunders problem. Det er dit!.
marty skrev:... i har alle ( dem der har noget med sagen at gøre ) fået en kopi ... det sender jeg ikke ud igen da det bare bliver brugt til at svine en endnu mere til .... kan i ikke se det ???
En hæderlig mand svines sjældent til.

marty skrev: jeg har sendt flere lister ud med fisk ja .... det er ikke noget der skal cites på derfor er det ikke det store at få dem ind, men jeg har på intet tidspungt fået nogle enheder ind ( eller prøvet på det ) hvor der skal cites til ....
Det er jo så dit ord mod Brians:
Brian skrev:Kan ikke lade værre med at studse over at jeg ugentlig modtager mails omkring sendinger fra samme person - personligt havde jeg nok fået gamle sager ud af verden inden jeg bevægede mig videre i samme branche med de samme kunder :BA
Ofte er der endda de samme ulovlige koraller på listerne, så risikoen for at få sine vare er ikke til stede.
marty skrev: hvem og hvor de cites er lavet til/fra mener jeg er ret urelevant , det eneste i har med at gøre er om i får jeres sager - og det gør i ....
Jeg ville da bestemt ikke finde det irrelevant, hvor vidt mine varer er lovligt importerede, da man som køber evt. også vil kunne drages ansvarlig i en sådan sag.
I modsætning til dig, er jeg aldrig blevet kaldt en svindler. At nogen så muligvis går rundt og mener det om mig, kan jeg da ikke tage mig af, før de giver udsagn for det.

Grundet respekt for Flemmings tråd og de andre indvolverede, vil jeg lade dette være min sidste kommentar. Hvor meget du end ønsker det, kan du i hvert fald ikke styre, hvem der må skrive deres holdninger i disse tråde. Men dine svar siger vist også det hele selv :dizzy:
Problemet med dig marty- er at den platugle som du er, smadrer den tillid der burde være til stede mellem folk med en fælles interesse- du er forarget over medlemmer af forumet uden aktier i sagen blander sig- men det er jo netop derfor: folk udtrykker deres fustrationer over den mistillid du skaber med det cirkus du har gang i... Du burde indse det...
undskylde det..
og betale de penge tilbage du har plattet fra folk der stolede på en mand med en fælles interesse for saltvand..
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: tirs 31. jan 2006 10:04
18
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Erik N »

Som bla redsea siger, så har jeg heller ingen interesse i korallerne, men vil derimod ha mine penge tilbage.

Det vare ikke længe før denne tråd er længere end den anden tråd som blev slettet
marty
Reactions:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af marty »

det er ret flot ... nu er der cites på detog så vil du ikke have det .... det er bestilt og jo jeg levere den vare der er bestilt ..jeg har som sagt sendt pengene videre endvidere har jeg måtte betale en stor sum fordi der blev sendt koraller der ikke måtte komme ind , jeg kan ikke betale tilbage ,da han har fået pengene dengang , han vil levere varene nu så det er det i får ...
der er ikke noget med at der skal betales fragt 2 gange ... dem der ved bare lidt om at bestille på import ved at man betaler fragt for den vare man modtager .
det er muligt at der er en masse der ikke aner en skid om hvad de snakker om jeg har ikke snydt nogle ,jeg har ikke haft det på sinde ,og ved virkelig ikke hvad jeg har gjordt der er så galt end at vælge den forkerte leverandør ... jeg vil give jer ret i at det er uacceptabelt så lang tid der er gået ,jeg har bare ikke kunnet gøre noget ved det .... ved ikke rigtigt hvor underholdendene det er det her ... syntes nok lige det er i overkanten for hvad man kan tillade sig at sidde og svine andre til fordi men vil gøre sig bemærket ..... i kan skrive hvad i vil , jeg kan jo alligevel ikke gøre noget ved det her og nu, men forvent ikke jeg svare mere før der er kommet en ren tone på igen ...sender man mig mail hvor man sidder og sviner mig til kommer der heller ikke noget svar ... .
Erik N skrev:Som bla redsea siger, så har jeg heller ingen interesse i korallerne, men vil derimod ha mine penge tilbage.

Det vare ikke længe før denne tråd er længere end den anden tråd som blev slettet
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Lars M »

Jeg vil gere anmode om at man bevarer den normalt gode tone, også i denne meget følelsesladede tråd.

Man kan mene rigtigt meget om Martin, og det gør jeg også rigtigt meget selv.

Alligevel, maner jeg lidt til besindighed, af hensyn til vores alles forum.

Udgangspunktet var vel indlæg nummer 1. Hvis andre mener at de vil starte en ny tråd, inklusiv Martin, må de være velkommen til det.

Men lad os holde denne tråd på sporet.
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Hougaard »

Marty, hvis du virkelig er så misforstået som du forsøger at give udtryk for, så fremskaf beviserne for, at det beløb folk har betalt også er det beløb du har sendt til eksportøren.
flem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 17. maj 2005 12:00
18
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af flem »

Hej Alle

Jeg har nu fulgt op på sagen og positivt fået bekræftet, at ansøgningen er ved at blive behandlet i S&N.

Henset til at sagsbehandlingstiden typisk er 3-4 uger, vil jeg sætte sagen i bero, indtil vi har et svar.

Lad os alle håbe at denne sag snart er slut.

Hilsen Flemming
Senest rettet af flem tors 26. jun 2008 14:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Hvam »

Nu skal det jo nok passe med det hele kommer når vi er på sommerferie! :G
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: tirs 31. jan 2006 10:04
18
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Erik N »

Hvam skrev:Nu skal det jo nok passe med det hele kommer når vi er på sommerferie! :G
Sikke da en optimist.

Nu drager martin sikkert snart til Brasil i en måned uden at gi lyd fra sig, og så står vi der og aner intet igen
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3613
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af nielsk »

Jeg har godtnok mine tvivl om vi nogensinde får valuta for vores penge. Når vi nu skal betale fragt igen og stå kl lort ved en afkørsel og købe katten i sækken.

Jeg har mest lyst til at glemme sagen og bare betragte mine penge som stjålet og svindlet væk - og glæde mig over mit akvarie og min lyserøde polypsten som står mig i ca. 1100 kr med fragt...

Jeg ser 2 løsninger for jyderne: ( Dem øst for broen kunne måske besigtige varerne udenfor lufthavnen.. )
1- penge retur el.
2- varerne ankommer til Bording, hvor man så må troppe op og konstatere at der er valuta for pengene og ikke 2 algesten, lidt polypper og et kenyatræ - så føles fragtpengene måske også givet godt ud 2. gang.

Jeg har opgivet at få det bestilte, men hvis der bare ankommer noget af tilsvarende værdi og indenfor samme kategori vil jeg være glad.
SPS : Stability provides succes
flem
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 125
Tilmeldt: tirs 17. maj 2005 12:00
18
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af flem »

Jeg modtog en kasse med anemoner sidste gang - super ; )
- det kan ikke blive en dårligere sending end sidste gang - det er simpelthen ikke muligt

Så lad os håbe, at det ikke er en omgang hø - jeg pakke mine vare ud i lufthavnen.
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1000
Tilmeldt: ons 20. sep 2006 19:40
17
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af jimmi »

Jeg synes måske det er tid til et lille opråb til dem som absolut ikke vil have deres ting:

Er jeg den eneste der frygter at der kommer X antal dyr til at ligge uafhentet og døde på en rasteplads et sted i Danmark? Dem der ikke vil have tingene må give lyd eller finde en anden løsning med Martin så dyrene ikke kommer i klemme i denne sag.

Er jeg den eneste der total har misforstået Martin? Jeg var overbevist om at vi ikke skulle betale fragt i 2 omgang. (Jeg gav selv 1300 kr i fragt første gang for mine ting)
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Hvam »

Jeg har kun betalt fragt for det jeg har modtaget, og størstedelen af det jeg modtog var ret fede koraller, desværer var der også de skide polypper og nogle svampe men fred værer med det.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
zimba
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: man 18. dec 2006 14:29
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: jylland

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af zimba »

Der er vel ikke noget alternativ til at modtage varen og så håbe at den er bedre end sidst.
Personligt har jeg ikke hørt Marty skrive at vi kan vælge mellem varen eller penge retur.
Hvis det valg eksisterede ville jeg bede om pengene, for selv om det er svært at forestille sig, tror jeg desværre at det vi modtager er af samme kaliber som første sending.
Selvom varen er af samme standard som sidst så kan vi jo ikke gøre andet end at modtage.
Det ville være rart at høre Martys stilling til følgende.
1. Kan vi vælge penge eller varen ?
2. Får vi vores tilgodehavende, hvis de varer der kommer denne gang ikke er de varer vi har bestilte ?
3. Kan vi afvise at modtage de varer der ikke er bestilte varer ?

Mvh

Karl
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4013
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Engelquist »

zimba skrev:Der er vel ikke noget alternativ til at modtage varen og så håbe at den er bedre end sidst.
Personligt har jeg ikke hørt Marty skrive at vi kan vælge mellem varen eller penge retur.
Hvis det valg eksisterede ville jeg bede om pengene, for selv om det er svært at forestille sig, tror jeg desværre at det vi modtager er af samme kaliber som første sending.
Selvom varen er af samme standard som sidst så kan vi jo ikke gøre andet end at modtage.
Det ville være rart at høre Martys stilling til følgende.
1. Kan vi vælge penge eller varen ?
2. Får vi vores tilgodehavende, hvis de varer der kommer denne gang ikke er de varer vi har bestilte ?
3. Kan vi afvise at modtage de varer der ikke er bestilte varer ?

Mvh

Karl
Hvad siger forbrugerstyrelsen??? og købeloven?
På et tidspunkt skal sælger vel levere eller betale tilbage...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
marty
Reactions:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af marty »

til dem der HAR med sagen at gøre :

har i alle modtaget en mail fra mig idag .... hvis IKKE så send mig en mail da jeg IKKE tjekker denne tråd igen ... det er MEGET vigtigt at i skriver til mig hvis i IKKE har fået en mail fra mig idag ...
spdiving
Reactions:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af spdiving »

Hvad er iden med at vi skal oplyse akvarie størlse samt hvilken lys vi bruger for at kunne få cites er det ikke Martin der impotere korallerne og får de cites så det må vel være hans akvarie + lys ??

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Carsten »

Det er Martin eller den grossist der lægger navn til cites som må skulle oplyse det. vi andre er bare almindelige kunder.
marty
Reactions:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af marty »

jamen vil man ikke oplyse det er det lige godt .... så trækker vi bare tiden ... det er vel ikke en hemmelighed hvad akvarie man har .... jeg finder selv ud af det på jer der ikke vil skrive det ...
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: tirs 31. jan 2006 10:04
18
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Erik N »

Redigeret
Senest rettet af Erik N man 30. jun 2008 11:25, rettet i alt 1 gang.
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af RedSea »

Hold da op, sikke en sælger du er Marty... håber virkelig ikke at du forsøger dig med den slags forretning igen da du jo åbenbart ingen sans OVERHOVEDET har for kommunikation, kundepleje osv....

held og lykke drenge med at få jeres udestående
... intet vand i stuen for tiden ...
marty
Reactions:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af marty »

jamen har kun at sige ... dem der har med det at gøre får deres ting meget snart ... og som sagt ... dem der ikke vil skrive det kan bare lade være ... så er det vel heller ikke et større problem er det .....
redsea : da du ikke har noget med det at gøre syntes jeg du skal blande dig udenom ... hvad du mener jeg er er din sag .... men hvad du vil, men husk nu lige at admin har bedt om en ordentlig tone ... bliver den ikke holdt svare jeg ikke på mere ... FRA DEM DER HAR MED DET AT GØRE ... og det er IKKE dig !!
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2109
Tilmeldt: tors 21. jul 2005 15:40
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af BS »

marty skrev:men husk nu lige at admin har bedt om en ordentlig tone ... bliver den ikke holdt svare jeg ikke på mere
Lad mig minde dig om et indlæg du skrev mindre end 2 timer før dette indlæg
hvis IKKE så send mig en mail da jeg IKKE tjekker denne tråd igen ...
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
marty
Reactions:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af marty »

da der tydeligvis er nogle der ikke gider læse deres mail rigtigt ,og derfor så ikke vil svare er jeg jo nok lige nødtil at se hvad de har .... igen du har vist ikke noget med det at gøre så......
BS skrev:
marty skrev:men husk nu lige at admin har bedt om en ordentlig tone ... bliver den ikke holdt svare jeg ikke på mere
Lad mig minde dig om et indlæg du skrev mindre end 2 timer før dette indlæg
hvis IKKE så send mig en mail da jeg IKKE tjekker denne tråd igen ...
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 786
Tilmeldt: fre 23. mar 2007 15:59
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Bosse »

Nu kunne man jo sige at, sådan som denne her sag har udviklet sig, vedrører det alle, da dette her helt sikkert har påvirket antallet af medimporter, nu og i fremtiden.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af RedSea »

det tror jeg du har helt ret i Bosse, jeg har tidligere overvejet en del gange at prøve at hoppe med på en sådan... den idé har jeg droppet nu, det tør jeg simpelthen ikke
... intet vand i stuen for tiden ...
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"