I nattens mørke...

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

I nattens mørke...

Indlæg af StarF »

Var enlig på vej i seng, og ind inden jeg går i seng, tager jeg nogle gange lige en lomme lygte og lyser ind i akvariet for at se hvad der sker. Pludselig opdager man en krabbe i en montipora, som sidder og laver bevægelser som om den spiser af korallen.. puha... :angry:

så tror det da fanden, at min ene acropora, der ellers har et tæppe tykt polypper så helt trist ud idag, uden polypper på hele undersiden........

selve krappen:
Billede

den acropora, der pludselig havde mistet alle dens polypper.. håber den kommer sig.
Billede

den acropora, der sad lige ved siden af, som synderen blev fundet, godt igang med at spise sig mæt!
Billede
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: I nattens mørke...

Indlæg af StarF »

efter jeg var ved at lægge den første koral tilbage, fandt jeg sørme 2 krapper mere.. en i en anden acropora og en i en montipora... håber ikke der er flere af de bæster.
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Indlæg af krebs36 »

?? Er der ikke noget med at acroporaer har en slags symbiose krabber.? (eller noget i den stil) Jeg har da købt to acroporaer, med tilhørende krabber i, som skal rense dem og holde dem ved lige. (jeg fik af vide de SKULLE bo der)
Så hvis dette ikke er korrekt, er der da lige nogen der må korrigere denne nyerhvervede viden for mig.?
Men jeg kan da godt se, hvis det nu ikke lige er sådan en krabbe du har, der hører til acroporaer, så er det jo skidt, hvis den så spiser dine polypper, og ja, så er det da vist op med den.! ;)

/Kim
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er bestemt ikke alle krabber der er dårlige.

Og det du har fået at vide med hensyn til krabberne er helt rigtigt.
Besvar

Tilbage til "Billeder"