HJÆLP PVC LIM i vandet
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
HJÆLP PVC LIM i vandet
hej.
jeg har så lige tabet en bøtte PVC lim ned i vandet.. ja hvor dum kan man være.. men nok om det jeg har slået mig selv nok gange da jeg så mine eremit krebs hænge ud af konkylien og legede stille leg ( skal siges det endte uafgjort) nåh men efter tabet af 3 eremitkrebs, 1søhare,1 søstjerne og en bunke masse koraller og en annemone.. Nu kommer mit spørgsmål til 4000kr, Hvad kan jeg gøre med mine LS?? lige nu er de i en tønde med rent vand og en masse cirkulation, men hvad meere kan jeg gøre for hvis jeg ligger dem ned i nyt vand så dør alt det nye vel bare osse..
jeg har så lige tabet en bøtte PVC lim ned i vandet.. ja hvor dum kan man være.. men nok om det jeg har slået mig selv nok gange da jeg så mine eremit krebs hænge ud af konkylien og legede stille leg ( skal siges det endte uafgjort) nåh men efter tabet af 3 eremitkrebs, 1søhare,1 søstjerne og en bunke masse koraller og en annemone.. Nu kommer mit spørgsmål til 4000kr, Hvad kan jeg gøre med mine LS?? lige nu er de i en tønde med rent vand og en masse cirkulation, men hvad meere kan jeg gøre for hvis jeg ligger dem ned i nyt vand så dør alt det nye vel bare osse..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Re: HJÆLP PVC LIM i vandet
Av pisse surt!
Du har min sympati, men jeg aner ikke hvad det bedste og gøre er...
Krydser fingre for at forureningen ikke har ødelagt stenene!
/Henrik
Du har min sympati, men jeg aner ikke hvad det bedste og gøre er...
Krydser fingre for at forureningen ikke har ødelagt stenene!
/Henrik
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
SIkke noget pis, føler med dig.
Ikke for at skulle grave i det, men hvorfor stod du også og fedtede med en åben bøtte PVC lim over dit akvarie?
Ikke for at skulle grave i det, men hvorfor stod du også og fedtede med en åben bøtte PVC lim over dit akvarie?
Senest rettet af herzberg tors 12. jun 2008 09:34, rettet i alt 1 gang.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
hehe ja godt spørgsmål, jeg skulle lime et nyt rør fast som løb under vand overfladen og da jeg så skulle monter det med stribs kom min niece og skulle se på søstjerner og alt for den lille trunte, så skal jeg løfte hende op og vise hende det oppe fra og ja da jeg så gør det så det rør som var boret huller i falder ned i vandet og så dum som jeg nu var reager jeg hurtigt for at tage det op og vælter så bøtten ned i vandt. Og ja skulle nok bare ha haft ladet det rør ligge da der ikke var lim på eller noget endnu..
men tror i/du at kul ville kunne hjælpe på det??
men tror i/du at kul ville kunne hjælpe på det??
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Shit, det er sgu uheldigt. Men kender det godt, det er jo per refleks man reagerer.
Hvis dine koraller, fisk osv er døde, så tror jeg faktisk at det bedste er at starte forfra. Og hvis dine sten ligger i en tønde med rent vand - går ud fra, at dette er ferskvand eller hvad? - så er de alligevel døde. Derfor mener jeg, at du bør tømme akvariet for alt og starte forfra.
Hvis dine koraller, fisk osv er døde, så tror jeg faktisk at det bedste er at starte forfra. Og hvis dine sten ligger i en tønde med rent vand - går ud fra, at dette er ferskvand eller hvad? - så er de alligevel døde. Derfor mener jeg, at du bør tømme akvariet for alt og starte forfra.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
de ligger i saltvand, men hvis man renser dem under ferskvand og skrubber dem med en børste og så "bare" tilføjer nye 4-5kg LS ville det så ikke kunne få gang i de "døde" igen?
ja man reager jo når det er ens kære ege som der flader noget ned til, man tænker jo først bagefter jeg kunne jo bare have lade den ligge den er jo uskadlig, men hvad da jeg skulle tømme akvariet (325L) så brugte jeg min OR 3500 og så slangen ud af vinduet, og ja et problem mkommer jo aldrig alene, så falder slangen ud på gulvet mens jeg stod ude i køkkenet og drak en trøste bajser og ja vi har træ gulv
så der måtte lige 12 badee håndklæder til at tøre det op og 2 føntørre.. så klokken var halv 3 da jeg gik iseng
ja man reager jo når det er ens kære ege som der flader noget ned til, man tænker jo først bagefter jeg kunne jo bare have lade den ligge den er jo uskadlig, men hvad da jeg skulle tømme akvariet (325L) så brugte jeg min OR 3500 og så slangen ud af vinduet, og ja et problem mkommer jo aldrig alene, så falder slangen ud på gulvet mens jeg stod ude i køkkenet og drak en trøste bajser og ja vi har træ gulv

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Selvom fisk og eremitter er døde, behøver stenene ikke at have taget skade. Bakterier er MEGET standhaftige, og giver ikke bare op.
Jeg tror bare du skal skifte vandet og starte det op igen. Og husk så at få lavet det rør arbejde medens der ikke er vand i
Jeg tror bare du skal skifte vandet og starte det op igen. Og husk så at få lavet det rør arbejde medens der ikke er vand i

- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
OK, men hvad så med det vand som er inde i mine LS der er vel lim rester i det, eller det stof som er i limen
heeh ja
har lavet nye rør eller en del af det, mangler lige det sidste nemlig dem til hullerne..
heeh ja

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nok er de levende sten som en svamp, men det var jo en mættet svamp, da uheldet skete.
Det er nok ganske ubetydelige mængder der kan være nået at komme der ind. Og når de små mængder bliver blandet op i friskt vand, så skal man nok have det helt store apperatur i sving for at kunne måle noget om over hovedet muligt.
Det er nok ganske ubetydelige mængder der kan være nået at komme der ind. Og når de små mængder bliver blandet op i friskt vand, så skal man nok have det helt store apperatur i sving for at kunne måle noget om over hovedet muligt.
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ok, men ville det betyde noget hvis jeg lige smed en sok aktivtkul ned i eller ville det blot være spild af kul??