Tanglopper for mange?
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Tanglopper for mange?
Kan man godt få for mange tanglopper og hvad spiser dem?? for kan se de kravler rundt på mine koraller, og nogle af lopperne er pænt store
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: Tanglopper for mange?
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
har jeg ikke er i gang med opstarten, men alle værdier er fine men venter med at proppe fisk i efter vi er flyttet så de ikke skal stresses 2 gange inden for 1 måned.
Men jeg har 3 eremit krebs og en søstjerne, så vandet burde være klart til fiskene nåh ja jeg havde osse en søhare men den kravlede ind i min cirkulations pumpe,,
Men jeg har 3 eremit krebs og en søstjerne, så vandet burde være klart til fiskene nåh ja jeg havde osse en søhare men den kravlede ind i min cirkulations pumpe,,
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ok super, men tror du ikke at værdierne er rigtige når alt trives, både koraller og de der træer, søstjerne ( Ophiarachna incrassata http://www.reeflex.dk/dk/76/705/Ophiara ... assata.htm ) og de tre eremit krebs? har nemlig ikke testet vandet i en uge da jeg ligger i sengen med en discous prolabs
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Det tør jeg ikke sige, men et godt tip er at når først brunalgerne og så grønalgerne er væk er det tid til at tjekke vandværdierne - og når de er stabile er du klarDezon skrev:ok super, men tror du ikke at værdierne er rigtige når alt trives, både koraller og de der træer, søstjerne ( Ophiarachna incrassata http://www.reeflex.dk/dk/76/705/Ophiara ... assata.htm ) og de tre eremit krebs? har nemlig ikke testet vandet i en uge da jeg ligger i sengen med en discous prolabs

/Magnus
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jeg har faktisk ikke haft de grønen alger, der er lidt på mine sten men ikke så mange og lange som jeg har set de forskellige steder, men de røde er kommet. Kan det være fordi jeg har købt mine LS brugte??
Speaking of tanglopper - findes der steder hvor man kan få lidt af den slags kryb til baljen. Har også hørt ordet pods nævnt herinde - antager det er en betegnelse for småkravl som fiskene spiser af?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
pods=tanglopper
right... hvordan får man så fat i sådan nogle? er det bare at snuppe fiskenettet og tage ud til Roskilde Fjord eller findes der nogle 'tropiske' størrelser 

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Nej. De burde være i dine sten hvis du har købt levende sten. Tit ser man dem ikke, da de ofteste kommer frem når det er helt mørkt.
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
bare underligt jeg ikke har fået nogen af de der grønne alger, jeg har godt nok kigget længe efter dem, men har lige opdaget en lille flok af dem på den ene sten der er ikke flere end der kan være på en 25øre, men de ca1cm lange