hvide pletter hvad så???
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
hvide pletter hvad så???
har lige købt 2 klovne idag. det ser ud som om den ene har en hvidplet på venstre finde og en på højre side ved munden, ved ikke om det er hvidepletter men hvis det er hvad gør jeg så?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: hvide pletter hvad så???
Bare ro og masser af mad, det plejer at være den bedste medicin
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
nu er det ligesom om den har fået flere. hvad skal jeg gøre? eller er der noget at gøre? der er ikke noget på de to andre fisk jeg har.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
ingen der gider hjælpe???
- boner
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8950 Ørsted
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: 8950 Ørsted
slå koldt vand i blodet nok fordi de kommer fra et sterilt UV behandlet akvarie så skal de lige vænnes til dit ikke UV sterile akvarie 

800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
ok jeg slår koldt vand i blodet så
, viste bare ikke om det var det samme som i ferskvand, hvor hvis en får dem så har alle dem dagen efter.

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Der findes flere former for "hvide pletter" i saltvand.
Dem vi normalt ser, er fiskenes slimlag et naturligt forsvar imod. Grunden til at vi så alligevel ser dem er, at vi stresser fiskene med kraftig reducering af slimlaget til følge, når vi flytter dem eller ændrer på deres miljø.
Mere sjældent dukker der ting op som ICH, som skal behandles for at sikre fiskens overlevelse. ICH angriber angiveligt alle fisk i akvariet - ikke bare nytilkomne stressede individer - og kan være en kamp at slippe af med. Dette har jeg heldigvis ingen erfaring med.
Oftest er der ingen grund til at gøre andet end at sørge for godt foder og ro. Så vil fiskenes naturlige forsvar sørge for at de bliver parasit-fri igen.
Med ro menes også gode, stabile vandværdier.
Held og lykke med dem.
/Kim
Dem vi normalt ser, er fiskenes slimlag et naturligt forsvar imod. Grunden til at vi så alligevel ser dem er, at vi stresser fiskene med kraftig reducering af slimlaget til følge, når vi flytter dem eller ændrer på deres miljø.
Mere sjældent dukker der ting op som ICH, som skal behandles for at sikre fiskens overlevelse. ICH angriber angiveligt alle fisk i akvariet - ikke bare nytilkomne stressede individer - og kan være en kamp at slippe af med. Dette har jeg heldigvis ingen erfaring med.
Oftest er der ingen grund til at gøre andet end at sørge for godt foder og ro. Så vil fiskenes naturlige forsvar sørge for at de bliver parasit-fri igen.
Med ro menes også gode, stabile vandværdier.
Held og lykke med dem.
/Kim
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
tak, jeg venter og ser hvad der sker.