mg = 750
KH = 16
CA = 340
Ph = 8,5
Nitrat og nitrit = 0
Salt = 1,022
Temperatur mellem 25 - 27
Jeg håber på nogle gode svar

Skal du ikke tænke på det ordner jegBrian & Rikke skrev:Hvordan flytter jeg en tråd ??????
Det syntes jeg er et ret dumt spørgsmål og en farlig teori at fremlægge - at man bare skal tage det roligt !kimjessen skrev:undskyld og ja jeg ved godt at det ikke er min tråd..... men hvor farligt er de værdier han har der.... hvilken skade gør det.... jeg kan forstå at hvis man ikke har kommet et eller i vandet for at øge den vær di så er det ikke normalt at den er så høj... så der tager jeg det roligt... men kunde vi ikke lige få en info om hvor slemt det er.... eller skal jeg til at starte en anden tråd for at få svar på det....
Se det vil jeg så mene er dårlig akvarie pasning i nogen grad. Hvorfor - ja fordi jeg tror at et saltvands akvarie er et noget mere kompleks miljø en du lige kan spå i dine skiveanemoner.der for har jeg aldrig målt efter de 2 værdier... som tidliger nævnt så vokser alt som det skal...
Hvilket produkt bruger du til at smide calcium på baljen med ? Hvis det er et biocalcium produkt skal du passe på da det som oftest vil hæve kH værdien uforholdsmæssigt højt med en deraf lavere Ca til følge.Brian & Rikke skrev:Jeg har ikke nogen som helst ide om , hvorfor mit vand har den høje KH værdi ... Jeg har altid fyldt CA vand på... Men har kommet et par nye sten i og lidt sand..
Du snakker selv om at ikke hælde noget i hvis ikke der er behov for det - afligevel tilsætter du dette produkt ? Jeg forstår ikke helt din fremgangsmåde med disse ting.kimjessen skrev:nu ved jeg godt at det moske er lidt malplaseret at jeg svarer på lige presis det spørgsmål... men jeg bruger det samme produgt og mine koraler og fisk fejler bestæmt ikke noget...
Du tilsætter det i tørform ikke ? Taget fra denne artikel http://www.advancedaquarist.com/issues/feb2003/chem.htm om netop emnet(og dette produkt) :kimjessen skrev:...følger i forskriften .... mængte mod vand i dosering....
Tjaa det siges at det kun sker hvis man bruger det i forbindelse med at man virkelig forsøger at sparke sin Calcium værdi op - her du forsøgt på dette ? Igen om samme produkt :Brian & Rikke skrev:Jeg bruger Tropic Marins BioCalcium og andre produkter der fra...
Kan det være derfor at min KH er så høj...
Kan du anbefale noget andet..?