Erfaringer med hæverter?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
LarsD
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions: 0
17
Postnummer: 4320 Lejre

Erfaringer med hæverter?

Indlæg af LarsD »

Overvejer at købe en hævert. Mit nuværende system med en lille slange synes ikke at komme ordentligt i bund (har et meget tyndt lag sand i bunden).

Er der nogen der har erfaring med Eheim's elektriske model: http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=5967

Hvad med den model (som vist er ny på markedet - kan ikke huske hvad den hedder) som har indbygget filter, hvorved vandet bliver i akvariet?

Mener også dette er tilfældet med Eheim's, men mener også at den anden model er billigere.

Any suggestions?
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

Re: Erfaringer med hæverter?

Indlæg af boner »

jeg har en Eheim og den fungerer fint men den sætter sig fast hele tiden fordi der er så mange små koral stumper iblandet koralgruset
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

LarsD skrev:Overvejer at købe en hævert. Mit nuværende system med en lille slange synes ikke at komme ordentligt i bund (har et meget tyndt lag sand i bunden).

Er der nogen der har erfaring med Eheim's elektriske model: http://cichlidecentret.biz/product.asp?product=5967

Hvad med den model (som vist er ny på markedet - kan ikke huske hvad den hedder) som har indbygget filter, hvorved vandet bliver i akvariet?

Mener også dette er tilfældet med Eheim's, men mener også at den anden model er billigere.

Any suggestions?
Den du tænker på er Aquarium systems, hvor du kan få den ved jeg desværre ikke.
LarsD
Klovnfisk
Klovnfisk
17
Postnummer: 4320 Lejre

Indlæg af LarsD »

Carsten skrev:Den du tænker på er Aquarium systems, hvor du kan få den ved jeg desværre ikke.
Ja, det er nok rigtig nok - mener at have set den hos Akvarieudstyr på Amager - ved du om den virker?
Musiker
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg overvejede flere gange at investere i en motorhævert, men prisen modsvarer slet ikke den byggekvalitet de har. De er alle noget værre plastik l....
Brug i stedet pengene på:
1. Nogle flere snegle til at kravle rundt i bundlaget
2. Sandsøstjerne
3. Mere cirkulation

Ud over et enkelt silikat alge angreb så har jeg ikke haft brug for at støvsuge bunden...
Jeg må så sige at jeg har en sump og der lærte jeg det nemme tric... En alm hævert klokke, en filterpose på slangen og slangen direkte i sumpen.. Så kunne man suge i al uendelighed.. Jeg elsker min sump :D
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

LarsD skrev:
Carsten skrev:Den du tænker på er Aquarium systems, hvor du kan få den ved jeg desværre ikke.
Ja, det er nok rigtig nok - mener at have set den hos Akvarieudstyr på Amager - ved du om den virker?
Det har jeg ingen anelse om.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"