hej alle
er der nogen der kan svare mig på hvor kraftig en pumpe jeg skal bruge til min luftskummer?
mit akvarie er 530L og skummeren er en midiflotor fra aquqmedic..
hvor mange liter i timen skal pumpen være på?
hvilken pumpe til min skummer?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: hvilken pumpe til min skummer?
En Midiflotor på en 530L balje ?
Det kommer aldrig til at gå godt. Den er for lille til et belastet 250L, så den kan ikke gøre meget ved 530L vand.
Men hvorom alt er, så skal en Midiflotor have ca. 400L luft i timen. Pumpen skal samtidig være i stand til at levere et vist tryk, da det ikke er den letteste opgave, at presse 400L/t luft gennem en våd træklods.
/Kim
Det kommer aldrig til at gå godt. Den er for lille til et belastet 250L, så den kan ikke gøre meget ved 530L vand.
Men hvorom alt er, så skal en Midiflotor have ca. 400L luft i timen. Pumpen skal samtidig være i stand til at levere et vist tryk, da det ikke er den letteste opgave, at presse 400L/t luft gennem en våd træklods.
/Kim
- Dragefisken
- Kejser fisk
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Jeg må desværre give Kim ret, ikke at det er desværre at han har ret, men at det er irreterende at skulle ud og investere i noget nyt, når man allerede har købt/bestilt.
Jeg havde en midiflooter til mit 250 liters akvarie og det kunne lige gå og der havde jeg da en massiv pumpe som jeg måtte sætte i kælderen fordi den larmede så meget. Så jeg vil klart også anbefalde at du finder en anden skummer.
mvh
Niels
Jeg havde en midiflooter til mit 250 liters akvarie og det kunne lige gå og der havde jeg da en massiv pumpe som jeg måtte sætte i kælderen fordi den larmede så meget. Så jeg vil klart også anbefalde at du finder en anden skummer.
mvh
Niels
- rozzzna
- Kejser fisk
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
ok.. det var da træls..
har nemlig ikke rigtigt råd til flere ting til akvariet lige nu.. skummere koster en del synes jeg..
er det muligt at skummeren kan bruges til akvariet de første par måneder hvor der kun er levende sten i?
har nemlig ikke rigtigt råd til flere ting til akvariet lige nu.. skummere koster en del synes jeg..
er det muligt at skummeren kan bruges til akvariet de første par måneder hvor der kun er levende sten i?
- Chris2500DK
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Ja i indkøringsperioden er skummeren fin. Du tilfører jo ikke ny næring via foder så den vil bare skumme det ud den kan og så vil du få det færre alger.