Bicolor Pseudochromis

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9520 Skørping
Geografisk sted: Rebild

Bicolor Pseudochromis

Indlæg af dekoin »

Bicolor Pseudochromis, Nogen erfaringer?? har lige købt en bette en ca 3cm og den skal gå i et 58 liter med masser af sten og en sekstribet gylte, en lille klovn og en Chrysiptera cyanea (blå damsell) er spændt på om det går :be: . Jeg har sat et spejl op så de andre har lidt at tage sig til mens den nye falder til :f2:
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Bicolor Pseudochromis

Indlæg af Carsten »

dekoin skrev:Bicolor Pseudochromis, Nogen erfaringer?? har lige købt en bette en ca 3cm og den skal gå i et 58 liter med masser af sten og en sekstribet gylte, en lille klovn og en Chrysiptera cyanea (blå damsell) er spændt på om det går :be: . Jeg har sat et spejl op så de andre har lidt at tage sig til mens den nye falder til :f2:
Nu er der flere Pseudochromis som er 2 farvet. Hvilken en er det du har købt?
58 liter er ikke meget vand til en fisk der er så stridbar som den er. Der er iøvrigt alt for mange fisk i sådan en sjat vand.
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Det er en Pseudochromis paccagnella. Nu efterlyste jeg erfaringer og ikke bare noget der kan læses i art lexi her på siden :wink: . Jeg ved ikke om det er for mange fisk i så lille et akvarie, men de ser nu ud til at trives og værdierne er fine, så tro ikke på alt hvad du læser :sneaky2: .
Det var sikkert et velment råd Carsten :beer: men som sagt før...er der nogen med erfaringer med denne fisk?
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

dekoin skrev:Det er en Pseudochromis paccagnella. Nu efterlyste jeg erfaringer og ikke bare noget der kan læses i art lexi her på siden :wink: . Jeg ved ikke om det er for mange fisk i så lille et akvarie, men de ser nu ud til at trives og værdierne er fine, så tro ikke på alt hvad du læser :sneaky2: .
Det var sikkert et velment råd Carsten :beer: men som sagt før...er der nogen med erfaringer med denne fisk?
Ja, jeg har haft en paccagnella, og den var en strid børste, jagede alt hvad der kom inden for radius af dens hul.
Og det er derfor at akvariet er for lille. Fisken ser ikke at pladsen er begrænset. Den har et pladskrav, og det er lige gyldigt om det er i et 58 liters eller 1000 liters.
Men ellers er fisken ganske nem at have, den bliver dog noget bleg i farverne med tiden.
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Se det kunne jeg bruge til noget. :y tak for svaret.
Nu er den kommet i, så der er vel ikke andet at gøre end at holde øje med den :wink: . Tror nu det går da der er 20 kg sten eller så deri så der skulle være gemmesteder nok
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Det gik ikke for mig i et 120 liters.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af sejeulki »

Den beskytter dit territorium og gemmer sig meget. Den kan godt være aggressiv over for andre fisk. Den kunne ihvertfald ikke enes med min blenny bicolor. I mit RSM (130L) syntes jeg ikke man kunne have den pga. pladsen men i mit 430L kan den godt gå. Har haft min 4 måneder og har ikke mistet farven endnu.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

sejeulki skrev:Har haft min 4 måneder og har ikke mistet farven endnu.
Det skal ikke forståes som at den taber farverne, de bliver bare lidt mere fesne, og det er først når den bliver gammel
Fick
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Fick »

Kan kun give Carsten ret du har for mange fisk i den lille balje. Den Bicolor kan blive din baljes værste mareridt. Den der ikke vil høre må føle......
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

så må jeg jo lære det på den hårde måde :KP . Medmindre jeg får opgraderet inden det går helt galt :embarassed:
VH dekoin alias Claus
Brugeravatar
dekoin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af dekoin »

Hmm så fik i ret, jeg vil prøve og se om jeg kan fange den :wc: . De andre fisk er meget hårde ved den :BA
VH dekoin alias Claus
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"