Hej allesammen!
Mit nye special lavet zeo filter er gået i stykker under transporten. Selve akrylrøret er gået i stykker. Jeg vile lige prøve at se om den kan lappes. Jeg mener at man ikke må bruge PVC lim er der nogen der ved man bruger til at lappe et par revner.
Akryl lapning?
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: Akryl lapning?
Acetone opløser akrylen og lukker små revner ved at smelte materialet sammen.
Jeg havde et par revner i mit DIY -overløb, da jeg havde savet overskydende materiale væk. Jeg lukkede dem med en smule acetone i en engangssprøjte med kanyle. Fungerer fint men det ser ikke så pænt ud, hvis du "grisser" med det.
/Kim
Jeg havde et par revner i mit DIY -overløb, da jeg havde savet overskydende materiale væk. Jeg lukkede dem med en smule acetone i en engangssprøjte med kanyle. Fungerer fint men det ser ikke så pænt ud, hvis du "grisser" med det.
/Kim
- Zigge
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 9610 Nørager
Re: Akryl lapning? - et ekstremt ufunderet forslag
Hvad med at prøve et af de der sæt til at lappe stenslag i bilruder med? JEG aner ikke om det virker, men der er jo lamineret lexan/acryl ind i midten af en bilrude...
Ellers vil jeg også hælde til acetone eller endnu bedre stenkulsnafta (apotek el. matas). Sæt tape på den ene side, så løber det ikke der og tape den anden side når du har arbejdet det ind. Fjern tapen efter et par timer, så det kan tørre. Det tørre, ikke hærder, så regn med at det vare et par dage før det er 100 % igen...
/zigge
Ellers vil jeg også hælde til acetone eller endnu bedre stenkulsnafta (apotek el. matas). Sæt tape på den ene side, så løber det ikke der og tape den anden side når du har arbejdet det ind. Fjern tapen efter et par timer, så det kan tørre. Det tørre, ikke hærder, så regn med at det vare et par dage før det er 100 % igen...
/zigge
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Akryl lapning?
Det officielle middel hedder "acrifix 192" - Det er en svejsende akryllim.