Er lige kommet igennem et angreb af hvide pletter og mistede i den forbindelse, 2 kirurger og en kejser(Pygoplites).
Jeg har hverken brugt medikamenter eller andet forebyggende (UV eller Ozon).
Mit spørgsmål er derfor, de kirurger og andet der har overlevet har de immunitet eller øget modstandskraft næste gang det sker ?
Hvide pletter
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hvide pletter
Tror ikke man kan sige de har større imunitet, men at de har et tykkere slimlag.
Hvis parasitten ikke finder en vært at sætte sig på inden for 24 timer efter at den er klækket, går den tilgrunde,
Har fisken et tykt slimlag, så kan parasttten ikke få fat i skællene eller skindet.
En sund fisk har et så tykt slimlag at parasitterne ikke er nogen større trussel for dem.
Har du en ide om hvorfor der kom et angreb??
Du skal være opmærksom på at hvis fiskene får pletter, og de pludseligt er væk, er angrebet ikke overstået, snarere tværtimod, så vender parasitterne tilbage i større mængder, således kan det forsætte indtil fiskene bukker under.
Hvis parasitten ikke finder en vært at sætte sig på inden for 24 timer efter at den er klækket, går den tilgrunde,
Har fisken et tykt slimlag, så kan parasttten ikke få fat i skællene eller skindet.
En sund fisk har et så tykt slimlag at parasitterne ikke er nogen større trussel for dem.
Har du en ide om hvorfor der kom et angreb??
Du skal være opmærksom på at hvis fiskene får pletter, og de pludseligt er væk, er angrebet ikke overstået, snarere tværtimod, så vender parasitterne tilbage i større mængder, således kan det forsætte indtil fiskene bukker under.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: jylland
Re: Hvide pletter
Muligvis er udbruddet kommet fordi jeg har sat for mange nye fisk ned til de allerede etablerede, jeg fordoblede næsten antallet på 2-3 uger. Den første der fik det var en ny hvidbrystet kirurg, selvom den var i fin foderstand og spiste fint.
Men holder lige en pause med nye fisk, for jeg kan konstatere at det var de fisk, der var veletableret der klarede det fint.
Havde bare håbet på en eller anden form for gevinst ved naturlig bekæmpelse, men desværre
.
Men holder lige en pause med nye fisk, for jeg kan konstatere at det var de fisk, der var veletableret der klarede det fint.
Havde bare håbet på en eller anden form for gevinst ved naturlig bekæmpelse, men desværre