Nogle med et shin mao, der kan forklare mig hvor maximum vand niveau er i den indbyggede sump, har kun minimum mærket. Lige et andet spørgsmål til filtret, hvad er hvad. Altså bio keramikken er det hvide i posen, men hvad er fiber og hvad er svamp? Det ligner jo stort set det samme i manualen. Er det iøvrigt nødvendigt at have filtret i, når man har levende sten i?
Håber der er nogle der kan hjælpe.
MVH Mickey
Shin mao
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Malmø
Re: Shin mao
Har selv et.
Jeg har vandet langt over minimum
Ang. svampe hmm je har selv nederst de hvide sten. Så har jeg kulfilter over de hvide. Og så har jeg et sort grov filter over kul. Og øverst har jeg meget fint filtervat som tager det værste, som jeg så skifter ud en gang om ugen ca.
Hvis du kun har vandet ved minimum vil du høre vandet dryppe hele tiden. Så hold vandet næsten helt op ved den første svamp (i mit tilfælde har jeg vand niveaut på næsten halv
jeg vil ikke mene at det har et maximum så længe at du har den øverste kammer fri for vand
Jeg har vandet langt over minimum
Ang. svampe hmm je har selv nederst de hvide sten. Så har jeg kulfilter over de hvide. Og så har jeg et sort grov filter over kul. Og øverst har jeg meget fint filtervat som tager det værste, som jeg så skifter ud en gang om ugen ca.
Hvis du kun har vandet ved minimum vil du høre vandet dryppe hele tiden. Så hold vandet næsten helt op ved den første svamp (i mit tilfælde har jeg vand niveaut på næsten halv

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Nordsjælland
Okay, dvs. Først de hvide sten nederst (bio keramikken) derefter kulfilter (som er den sorte svamp) og øverst den hvide svamp. Angående den hvide svamp (filtervat), skal den virkelig skiftes så tit, hvor fås det?
Hilsen Mickey
Hilsen Mickey
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Malmø
Ja først sten så den sorte svamp og så den hvide.
Filter skal skiftes ret tit afhængig af hvor meget der er i dit akv. og du vil kunne se at filteret skal skiftes da den hurtig bliver klam.
Men der er jo ikke nogen grund til at skifte den hvis den ikke træner til det
Filter skal skiftes ret tit afhængig af hvor meget der er i dit akv. og du vil kunne se at filteret skal skiftes da den hurtig bliver klam.
Men der er jo ikke nogen grund til at skifte den hvis den ikke træner til det