3 dage i faget ny yngel he he
-
- Copepod
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9310 Vodskov
3 dage i faget ny yngel he he
Hej Allesammen
Mit navn er Dennis og torsdag i sidste uge så min kæreste en (Nemo fisk) i en dyrehandel,dem måtte hun eje så saltvand skulle hun have he he .
Vi anskaffede os et akvarie og var heldige at få indkørte sten og lidt indkørt vand,dagen efter købte vi lidt koreller lidt rejer lidt nemoer :
Vi har:
2 Stk Klovne Fisk
2 Stk Kamel Rejer (som nu er over 100 stk)
1 Stk Boxer Rejer
2 Stk læderkoral
1 stk KalkAlge
mange xenia.
Og her til aften var vandet pludselig helt grumset,så jeg strøg hend og kiggede,og mente bestemt det var yngel,jeg ringede derefter til min ven på fyn Kenneth DD2 tror jeg han hedder herinde.
Og han var også sikker på det var kamel Reje yngel da han så et billede.
Så man må sige jeg er blevet sat på en prøve,jeg har nu sat en lille balje op med lidt ilt i vandet og lidt sten,og i morgen kører jeg til styr på dyr og beder dem hjælpe og råde mig og så håber jeg på det bedste.
Det er sku ret sjovt 3 dage i faget og allerede den første yngel.
Mvh
Dennis & Trine
Akvarie Banden
Mit navn er Dennis og torsdag i sidste uge så min kæreste en (Nemo fisk) i en dyrehandel,dem måtte hun eje så saltvand skulle hun have he he .
Vi anskaffede os et akvarie og var heldige at få indkørte sten og lidt indkørt vand,dagen efter købte vi lidt koreller lidt rejer lidt nemoer :
Vi har:
2 Stk Klovne Fisk
2 Stk Kamel Rejer (som nu er over 100 stk)
1 Stk Boxer Rejer
2 Stk læderkoral
1 stk KalkAlge
mange xenia.
Og her til aften var vandet pludselig helt grumset,så jeg strøg hend og kiggede,og mente bestemt det var yngel,jeg ringede derefter til min ven på fyn Kenneth DD2 tror jeg han hedder herinde.
Og han var også sikker på det var kamel Reje yngel da han så et billede.
Så man må sige jeg er blevet sat på en prøve,jeg har nu sat en lille balje op med lidt ilt i vandet og lidt sten,og i morgen kører jeg til styr på dyr og beder dem hjælpe og råde mig og så håber jeg på det bedste.
Det er sku ret sjovt 3 dage i faget og allerede den første yngel.
Mvh
Dennis & Trine
Akvarie Banden
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Re: 3 dage i faget ny yngel he he
DDT2 er det
hehe
men ja endnu en gang tillykke med ynglen
lige et par billeder kunne være fedt

men ja endnu en gang tillykke med ynglen

lige et par billeder kunne være fedt
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det der som ligger på bunden af akvariet ligner nu mere døde artemia.
Skulle det være rejer, så tror jeg I skal glemme alt om at opdrætte dem. Det er noget som tager herre lang tid, og mange hudskifte før end at det kommer til at ligne rejer i microstørrelse.
Den tid som det tager fra at en reje er klækket til den har fået form som en reje, kan tage fra omkring 3 uger og op til over 2 måneder.
I den tid er reje ynglen extremt sart. Foderet skal være der i rette mængde og rette størrelse. noget som ændrer sig med tiden efter håndene som hudskiftene sker. Samtidig skal vandkvaliteten være i superklasse, og der må ikke være ret meget cirulation i vandet.
Skulle det være rejer, så tror jeg I skal glemme alt om at opdrætte dem. Det er noget som tager herre lang tid, og mange hudskifte før end at det kommer til at ligne rejer i microstørrelse.
Den tid som det tager fra at en reje er klækket til den har fået form som en reje, kan tage fra omkring 3 uger og op til over 2 måneder.
I den tid er reje ynglen extremt sart. Foderet skal være der i rette mængde og rette størrelse. noget som ændrer sig med tiden efter håndene som hudskiftene sker. Samtidig skal vandkvaliteten være i superklasse, og der må ikke være ret meget cirulation i vandet.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
nu har jeg ikke sagt mere end ud fra billedet men ja efter hvad jeg forstå på ham skulle de vist bevæge sig temlig meget
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
det ligner 1. kraftig overfodring som også kan skabe tåge i vandet.
det lyder også som om du fare for hurtigt frem.
det er ikke som ferskvand hvor man ikke behøver så meget for arbejde & viden.
(hvad betyder he he)
mit råd til dig er at tale med 1. som har lidt mere indsigt i saltvand & så klappe hesten før du begynder at hælde mer i akv.
venligst-jan.
det lyder også som om du fare for hurtigt frem.
det er ikke som ferskvand hvor man ikke behøver så meget for arbejde & viden.
(hvad betyder he he)
mit råd til dig er at tale med 1. som har lidt mere indsigt i saltvand & så klappe hesten før du begynder at hælde mer i akv.
venligst-jan.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
nu snakkede jeg med ham igen i går han har ikke fodret med levende foder så ved ikke lige hvordan det skulle kunne være foder eftersom det er noget der bare er kommet af sig selv plus der er masser af liv i dem!!! så tvivler sgu meget på det har noget med overfodring at gøre.
ved nu ikke helt om han har forhandleren fra styr på dyr har selv rådet ham til tingene os. Plus sten osv er fra indkørt akvarie så ved ikke om det er så slemt igen.
nu har jeg ikke selv heller selv brug mine 2-3 mdr første mdr på at vente og lade stenene køre ind jeg har selv erfaret en del ting som til tider bliver "hysset" lidt for meget op om, men sådan er det folk må selvfølgelig lytte til folk som de vil og selv skabe erfaringer, for det har jeg gjort og fundet ud af meget ikke passer som bliver sagt eller skrevet.
desuden tror jeg nu nok ferskvand kan være besværligt nok hvis man ha de rette ting i os ang vandværdier osv. specielt viden.
ved nu ikke helt om han har forhandleren fra styr på dyr har selv rådet ham til tingene os. Plus sten osv er fra indkørt akvarie så ved ikke om det er så slemt igen.
nu har jeg ikke selv heller selv brug mine 2-3 mdr første mdr på at vente og lade stenene køre ind jeg har selv erfaret en del ting som til tider bliver "hysset" lidt for meget op om, men sådan er det folk må selvfølgelig lytte til folk som de vil og selv skabe erfaringer, for det har jeg gjort og fundet ud af meget ikke passer som bliver sagt eller skrevet.
desuden tror jeg nu nok ferskvand kan være besværligt nok hvis man ha de rette ting i os ang vandværdier osv. specielt viden.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Rejeyngel er så småt at det stort set kun kan ses med en lup! Det eneste man kan se med det blotte øje er noget der bevæger sig i vandet.
Derfor er jeg sikekr på at det på billedet IKKE er rejeyngel, men døde artemia. Man behøver skam ikke at fodre med levende artemia for at have noget liggende på bunden. Frostfoder er den mest almindelige kilde til voksne artemia.
Derfor er jeg sikekr på at det på billedet IKKE er rejeyngel, men døde artemia. Man behøver skam ikke at fodre med levende artemia for at have noget liggende på bunden. Frostfoder er den mest almindelige kilde til voksne artemia.