Jeg går og undre mig lidt over mit akvaries opførsel her i opstarten og jeg håber nogen kan give mig forklaringen

Det er en 540 liters tank med 128 L sump. Der er 65 Kg sten i og 20 kg coral reef levende sand.
Bundlaget kom i for ca en uge siden og stenene har nu været i i ca. 4 uger. Alle stenene har jeg købt fra kørende akvarier så de er alle vel indkørte.
Målet værdierne i går og de kom ud som følger:
P04 = 0,00
Mg = 0,14
KH = 0,13
Ca = 0,20-0,22
No2 = 0
Har desværre ikke et nitrat testsæt så den værdi kendes ikke.
Nogle af værdierne er ikke i orden f.eks. KH og CA og ved ikke helt om de falder på plads af sig selv?
Det jeg undre mig over er at alt hvad jeg har haft af algevækst i de 4-5 uger det nu har kørt er ganske små grønne tråd alger på ruden og de kom først for ca. 3-4 dage siden.
Jeg har ikke brugt osmose vand i tanken kan det måske være årsagen til KH og CA værdierne? Og er der evt. andre værdier jeg også skal være opmærksom på når der bruges hanevand? (Har læst Brian tråd om opstart og værdier

Håber nogen kan forklare lidt om hvad det er der foregår lige nu og måske også kan indikere hvornår tanken skulle være klar. Havde nemlig lidt forventet det var omkring nu da der ingen alger har været/er

Mvh
Martin