Til enhver tid bare sump - hvordan du så får vand dertil er under ordnet
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Det kommer an på hvor meget af dit akvarie du er villig til at ofre til det indvendige overløb. Hvis du kun vil have et lille overløb skal du helt klart tage en overløbskasse og lave en rigtig sump. Hvis du er villig til at afsætte f.eks. 40-50 liter af dit akvarie kan du sagtens lave en god løsning med en indvendig "sump".
Næh, men afhængig af hvor meget mindre skabet er end akvariet kan du at stadig lave overløb i et hjørne, så skal det måske bare være en smule større. Men jeg kan godt se problemet.
ja der er næsten 10cm ind til skabet så ville jeg jo få et rigtig stort overløb og det ville jeg være lidt ked af..
men hva siger du til min (lille sump) cac 25 litter, er vel bedre end ingenting ikke????
Så længe du kan få plads til en skummer og en returpumpe skal det nok fungere. Men du bør nok overveje en beholder i det andet skab med osmosevand og så en osmolator til at holde vandniveauet i sumpen.
det er nok en rigtig god ide, vil du råde mig til hvordan jeg skal bykke det op chris altså sump, i det ene og osmosevand i det næste bare hvordan jeg føre det sammen osv...