Har en 160 liter's fisketank under opstart.
Jeg har tænkt på at lave en lille sump i skabet neden under. Problemet er at der ikke er særlig meget plads dernede, samtidig med at der er en skillevæg i midten. Målene kan kun blive 25cm i breden, 30 i dybden og 45 i højden gange 2, da der jo er en skillevæg i midten. Tror ikke jeg tør fjerne skillevæggen, da jeg tror den tager en del af vægten fra akvariet. Fordelen ved at lave en lille sump, er selvfølgelig at jeg kan flytte min skummer ned i skabet, samt jeg kunne få plads til et lille refugium. Hvis det skal laves, regner jeg med at placere skummeren (Deltec UMC 600) på bagsiden af skabet og så lade sugerøret og udløb gå ned i det første rum og så refugium i det sidste...
Tror i det er rentabelt med denne operation eller vil det ikke rigtig give noget.. så vidt jeg lige kan regne ud vil der være ca 40 til 50 liter vand i sumpen. Er det nok til at kunne forbedre vandkvaliteten eller?
Da akvariet er under opstart havde jeg tænkt mig at bruge et tunze overløb, da jeg ikke vil tømme akvariet for at bore huller.
Hilsen Kim.