Hvilke ulemper er der ved søpindsvin i akvairet ? hvis de går hen og dør udslipper de så gift ligesom søpølser / søæbler ?
Andre ting man skal tænkte over før man sætter sådan en fætter i akvariet ? jeg havde tænk på http://www.reeflex.dk/dk/73/1063/Astropyga/radiata.htm som jeg sytnes er et af de smukkeste.
Fordele / ulemper ved søpindsvin ?
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Fordele / ulemper ved søpindsvin ?
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)
Re: Fordele / ulemper ved søpindsvin ?
Har haft 2 forskellige og de var hammer gode til alger men væltede desværre alt på sin vej
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
de tar også kalkalger,hvis man gerne vil ha dem
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Er også lidt varm på et søpindsvin, men er også i tvivl, nogen har gode erfaringer andre det modsatte.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Jeg har en short-spine (rød og hvid) og en Long-spine.
Et minus er at den røde og hvide slæber alle mine små fragmenter med rund i akvariet.. fx kan der sidde en slat polypper på den i flere dage (indtil jeg fjerner dem, og placere dem igen)
Andet minus er at man kan stikke sig på dem, jeg har gjort det et par gange - Det er dog hurtigt smertefrit hvis man laver en blanding med salt og citron og maserer såret godt. Derved opløser man broden (som ikke kan trækkes ud pga. modhagere)
Det sker da at den med lange spines vælter lidt ned, ikke noget jeg er generet af.
Et minus er at den røde og hvide slæber alle mine små fragmenter med rund i akvariet.. fx kan der sidde en slat polypper på den i flere dage (indtil jeg fjerner dem, og placere dem igen)
Andet minus er at man kan stikke sig på dem, jeg har gjort det et par gange - Det er dog hurtigt smertefrit hvis man laver en blanding med salt og citron og maserer såret godt. Derved opløser man broden (som ikke kan trækkes ud pga. modhagere)
Det sker da at den med lange spines vælter lidt ned, ikke noget jeg er generet af.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Longspine søpindsvin er noget af det mest efektive mod alger, den laver hvis baner over stenen og man kan hører den gnaver i stenen, de tager kalkalerne med hvis der er alger oven på, ellers går de uden om. jeg har dog ikke haft problemer med de vælter alt.
Ulempen er de stikker.
Ulempen er de stikker.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935