Hvad magnesium er billigst og bedst at tilsætte sit akvarie? Jeg har før brugt flydende Easylife men da forbruget er rimeligt stort vil jeg prøve noget andet.
jeg har altid brugt Tropic Marin Magnesium, og har altid været godt tilfreds med det, men jeg har heller aldrig haft vildt mange koraller, jeg bruger det mere til kalkalger
Det billigste er vel at købe magnesiumchloride og magnesiumsulfat, og blande selv. Jeg kan ikke huske blandingsforholdet, men søger du lidt på siden så kan du finde det.
Tropic marine, er pulver, jeg plejer bare at putte det sumpen, der medfølger ske til det, uden at blande det op, men man kan vidst godt blande det op først.
Morten P. skrev:Det billigste er vel at købe magnesiumchloride og magnesiumsulfat, og blande selv. Jeg kan ikke huske blandingsforholdet, men søger du lidt på siden så kan du finde det.
Mvh. Morten.
Det er billigst og også ganske nemt - det tager 5 min at blande i ~1 til 8 på køkkenvægten !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg mener at magnesiumsulfate kan bruges som afføringsmiddel så det må de da kunne skaffe. Og mon ikke de også kan skaffe magnesiumchlorid - det er da verdens mest almindelige salt næst efter natriumchlorid! (red. påstand uden opbakning... )