Sandsøstjerner
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København
Sandsøstjerner
Hej,
Jeg har en sandsøstjerne og kan ikke finde ud af, hvad den spiser. Jeg troede at den ville spise det, der falder i sandet, men det ser ikke ud til at den gør så meget. Den er meget aktiv, men sandet er lige så beskidt før den flytter sig som efter. Skal man give den noget mad? Hvilket? Og kan man have flere i akvariet uden problemer?
Mvh,
Susana
Jeg har en sandsøstjerne og kan ikke finde ud af, hvad den spiser. Jeg troede at den ville spise det, der falder i sandet, men det ser ikke ud til at den gør så meget. Den er meget aktiv, men sandet er lige så beskidt før den flytter sig som efter. Skal man give den noget mad? Hvilket? Og kan man have flere i akvariet uden problemer?
Mvh,
Susana

RSM: 1 domino damsel, 2 amphiprion allardi, 1 pictichromis porphyreus, 3 chromis viridis, 2 sandspisere
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Sandsøstjerner
jeg har hørt om nogen der tog små stykker noritang og gemte under sandet men ved ikke om der er noget om det ?
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
De har ikke ry for at rense sandet i den forstand, faktisk vil de typisk ikke bevæge sig i sandet der hvor der eventuelt er alger oven på.
Men de burde komme op/frem når der fodres det kan de lugte på laaaaang afstand !
Men de burde komme op/frem når der fodres det kan de lugte på laaaaang afstand !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
efter hvad jeg har læst mig frem til på reefkeeping magazine, så spiser de ikke noget der ligger oven på sandet, desuden skulle de kræve et meget stort bundareal (1+ kvm) for at det skulle rumme føde nok til bare én
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Vil så sige det modsatte. Min sand søstjerne tager ALT det er af alger/madrester osv. i og ovenpå sandet. Har aldrig haft så hvidt sand siden jeg fik mig den.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
jeg kan også tydeligt se hvor mine har været 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- abubillita
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: København
Så må det være at mine er dovne. Jeg har faktisk to, den ene bevæger sig meget og den anden er næsten altid på samme sted... Men sandet virker ikke meget mere rent efter alt bevægelsen end før. De kan ellers vende sig begge to meget hurtigt, hvis man lægger dem omvendt. Det skulle gerne være tegn på at de er raske, ikke?

RSM: 1 domino damsel, 2 amphiprion allardi, 1 pictichromis porphyreus, 3 chromis viridis, 2 sandspisere