Nitrat og fosfat bypass filtre
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Århus
Nitrat og fosfat bypass filtre
Hej
Jeg vil hører om de svovl/nitrat og tilsvarende fosfat bypass filtre kan monterers på et setup med intern overløb uden gennemboring og sump?
hilsen
Steffen
Jeg vil hører om de svovl/nitrat og tilsvarende fosfat bypass filtre kan monterers på et setup med intern overløb uden gennemboring og sump?
hilsen
Steffen
155L kvardratisk og lowteck
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Varde
Skal lige høre. Kører sådan et filter "Paralelt" med sumpen og sådan ? Eller kører man alt vand fra afløb igennem filtrene også ned i sumpen ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
Re: Nitrat og fosfat bypass filtre
Tak det lyder godt.
Men lige to tillægsspørgsmål for den langsomme.
Kan jeg hænge filtret over vandet og så pumpe vandet op igennem det og tilbage i overløbet eller skal det være nedsænket i overløbet vand?
Hvilken pumpe bruges til at få dryp effekten jeg mener kan de alle klare at der sættes modstand på? jeg tænker på de filtre fra f.eks petsupply til ca 500,-
Med venlig hilsen
Steffen
Men lige to tillægsspørgsmål for den langsomme.
Kan jeg hænge filtret over vandet og så pumpe vandet op igennem det og tilbage i overløbet eller skal det være nedsænket i overløbet vand?
Hvilken pumpe bruges til at få dryp effekten jeg mener kan de alle klare at der sættes modstand på? jeg tænker på de filtre fra f.eks petsupply til ca 500,-
Med venlig hilsen
Steffen
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
Re: Nitrat og fosfat bypass filtre
Hej igen
Jeg har pt. en retur pumpe og skummer i et indvendigt overløb/mini-sump. Har naturligvis fortrudt at jeg ikke har gennemboring og sump. Er der ikke nogen der kan forklarer lidt nærmere hvordan jeg for koblet bypass filtre på mit setup altså pumpe, dryp regulering osv.
Hvis der er andre der har indvendig sump og kører med forsfat og nitrat filtre vil jeg meget gerne hører hvordan de får det til at virke.
på forhånd tak
Steffen
Jeg har pt. en retur pumpe og skummer i et indvendigt overløb/mini-sump. Har naturligvis fortrudt at jeg ikke har gennemboring og sump. Er der ikke nogen der kan forklarer lidt nærmere hvordan jeg for koblet bypass filtre på mit setup altså pumpe, dryp regulering osv.
Hvis der er andre der har indvendig sump og kører med forsfat og nitrat filtre vil jeg meget gerne hører hvordan de får det til at virke.
på forhånd tak
Steffen
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
Steffen Terp Laursen
8000 Århus C
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20