Saltet vil ikke opløses
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Saltet vil ikke opløses
Det sidste salt vil ikke opløses...der ligger et fint tæppe på bunden. Skal jeg fjerne det manuelt eller bare lade det være?? saliniteten er omkring 1.021, lidt over. hvad stiller jeg op? er gået lidt i stå...
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
tror jeg har opklaret sagen....købte forskelligt udstyr brugt...deri også noget salt. en pose var åben og den anden lukket og ny....brugte den åbne pose til at starte med....har lige åbnet den anden pose og smidt lidt i....dette opløses lyn hurtigt...tror at saltet har været "for gammelt" evt. været udsat for fugt eller lign....tror den står på en tømning--->forfra...
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
jeg opløser salt i en spand ved siden så jeg ikk skal smide det i baljen direkte.
man kan resikere at slå diverse sten koraller ihjel hvis det kommer rent salt direkte på dem og det er jo træls da man har givet mange penge for disse.
men bland det i en spand og held varmt vand i så er det ikk noget problem.
man kan resikere at slå diverse sten koraller ihjel hvis det kommer rent salt direkte på dem og det er jo træls da man har givet mange penge for disse.
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
HØRT! har lige gjort dette med ovenstående til følge.foxtrot skrev:jeg opløser salt i en spand ved siden så jeg ikk skal smide det i baljen direkte.
/martin
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
det er ikke kun stenkoraller, men fisk og ja alt andet.. saltet vil brænde dem, hvis de få det direkte på sig

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Salt kan altså ikke blive for gammelt til at kunne opløses. Hvis det er fugtigt så klumper det og så må du bare mase klumperne.trolle skrev:tror jeg har opklaret sagen....købte forskelligt udstyr brugt...deri også noget salt. en pose var åben og den anden lukket og ny....brugte den åbne pose til at starte med....har lige åbnet den anden pose og smidt lidt i....dette opløses lyn hurtigt...tror at saltet har været "for gammelt" evt. været udsat for fugt eller lign....tror den står på en tømning--->forfra...
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ