Sand i musling..
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvalsø
Sand i musling..
Hej alle,
Har lige fået lagt en ca. 7cm flot musling musling i baljen. Men under placeringen har jeg fået kastet med lidt sand, så efter at have placeret den er der faldet nogle sandkorn ned i den 2 steder.. Det er på ingen måder voldsomt, men tænkte på om det kan irritere den? Bør jeg forsøge at fjerne det (ret svært da den lukker så snart jeg bare tænker på at kigge på den) eller vil den selv med tiden filtrere det?
Har lige fået lagt en ca. 7cm flot musling musling i baljen. Men under placeringen har jeg fået kastet med lidt sand, så efter at have placeret den er der faldet nogle sandkorn ned i den 2 steder.. Det er på ingen måder voldsomt, men tænkte på om det kan irritere den? Bør jeg forsøge at fjerne det (ret svært da den lukker så snart jeg bare tænker på at kigge på den) eller vil den selv med tiden filtrere det?
- Andreas S
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: 2600 Glostrup
Jeg havde en musling på et tidspunkt.. der sad også et sandkorn nede i den.. Jeg prøvede at fjerne det med pincet - det skulle jeg ikke have gjort.. Muslingen døde få dage efter.. Fik efter jeg brugt pincetten at vide, at jeg skulle have ladet den være.. Fik at vide at i naturen kommer der tit fisk og tømmer sand ned i dem uden de tager skade.. 
Så lad den selv klare problemmet

Så lad den selv klare problemmet
Anden
Saltvandspausen er startet
Saltvandspausen er startet
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Rødovre
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Ja de kan saktens flytte på sigRaasdal skrev:Kan den egentlig bevæge sig selv sådan en? Her i nat er den rykket sig således at den står mere lodret.. Har 3 gule kirurger og 2 klovne og en hugo.. Tror ikk nogen af dem har flyttet på den.. Så kan den selv have flyttet sig?

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
min klapper sig sammen lynhurtigt hvor ved sandet bliver støt ud af den... Så det skal du bare tage stille og roligt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Hvalsø
Og er der nogen "guidelines" for hvordan man bør placere den? Synes min ser rigtig flot ud der hvor jeg har placeret den.. Men skal man passe på med at placere den et sted hvor der tit svømmer fisk forbi? Mere om den bliver stresset af for tit at trække sig sammen? Og den ligger næsten helt vandret.. Har kigget ovenfra og der kommer da lys ned på den, men kunne forestille mig den helst vill stå lodret så den fik så meget lys som muligt?
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg tror bare at du skal lade den placere sig som den selv har lyst. Min har selv sat sig i længderetningen af vandflowet med "mundåbningen" fremad. Der svømmer tit fisk henover den, det tager den sig ikke af.Raasdal skrev:Og er der nogen "guidelines" for hvordan man bør placere den? Synes min ser rigtig flot ud der hvor jeg har placeret den.. Men skal man passe på med at placere den et sted hvor der tit svømmer fisk forbi? Mere om den bliver stresset af for tit at trække sig sammen? Og den ligger næsten helt vandret.. Har kigget ovenfra og der kommer da lys ned på den, men kunne forestille mig den helst vill stå lodret så den fik så meget lys som muligt?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421