Jeg forsøger nu her at tilføje en ny lille hvidbrystet kirug i mit akvarie, kan se den bliver jagtet en del af den anden hvide kirug. Hvad er folks erfaringer med at bruge spejle? hvor længe skal spejlet normalt være oppe før den nye fisk bliver accepteret?
Sætter i dem uden på glasset eller nede i vandet?
den nye fisk har gået der i siden fredag, og den gemmer sig bare nede i hjørnet, under en masse sten, og når den er fremme er den anden hvidbrystet efter den.
ps. jeg var godt klar over det ku give problemer, men fik den til en god pris så ville gøre et forsøg, ellers må jeg jo indfange den og sælge den igen.
spejle og jeres erfaring
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
2 hvisbrystet plejer ikke værer godt
Men stil spejlet for enden af akvariet og sluk alt lys dæk evt akvariet til så det bliver helt mørkt
når du så går i seng så fjern tildækningen så fiske kan stå op med solen, så her den nye tilvændet sig vandet og er mere klar til kamp... du skal nok regne med de slogs meget nogle dage og helt fred bliver der nok aldrig men mindre den nye ikke overlever!

Men stil spejlet for enden af akvariet og sluk alt lys dæk evt akvariet til så det bliver helt mørkt
når du så går i seng så fjern tildækningen så fiske kan stå op med solen, så her den nye tilvændet sig vandet og er mere klar til kamp... du skal nok regne med de slogs meget nogle dage og helt fred bliver der nok aldrig men mindre den nye ikke overlever!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg har brugt et spejl der fylder hele den ene side af akvariet (60x70) det var nok til at distrahere min gule kirug længe nok til at den lod 2 nye kiruger i fred det meste af tiden. Det stod uden for akvariet og var der i 2 døgn, det var nok. Men jeg har hørt om andre som har brugt det i 14 dage for at de får nye får nok fred.
/martin
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Hov så ikke du have den i siden fredag 

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg giver det et forsøg, som i kan høre så har fisken været der i siden fredag... men prøver at sætte et par spejle op.
grundne til jeg valgte at købe en hvid brystet mere, var enlig fordi min anden hvid brystet også er ny, og der er den gule og min sejlfinde kirug, noget efter ind imellem, så havde lidt håbet de 2 "nye" ville finde sammen så det blev mere lige....
but i guess lesson learned...
grundne til jeg valgte at købe en hvid brystet mere, var enlig fordi min anden hvid brystet også er ny, og der er den gule og min sejlfinde kirug, noget efter ind imellem, så havde lidt håbet de 2 "nye" ville finde sammen så det blev mere lige....
but i guess lesson learned...