Hej er der nogen der kan svare på om jeg kan bruge sådan en fætter til mit 250 l akvarie. Skaber det nogen hindring for valg af fisk osv.
Arcadia Aufsetzleuchte 100cm, T5, 4x39 W. mit Marine White & Marine Blue Actinic
EUR 308
Eine vollkommem neue Art, Leuchtstoffröhren über einem Aquarium anzubringen. Die Aquarium-Aufsetzleuchte hat ein modernes Design und ist in mehreren Größen lieferbar. Sie ist aus korrosionsbeständigem, silberpulverlackiertem Aluminium hergestellt und in der äußeren Form ähnlich den beliebten Metalldampf- Hängelampen der Serie 3. Im Gegensatz zu den bislang gebräuchlichen Aquariumabdeckungen ruht die Aquarium- Aufsetzleuchte auf stabilen Halterungen in einem Abstand über dem Becken. Diese Halterungen sind an den Enden des Beckens sicher befestigt und können geringfügig unterschiedlichen Beckenlängen angepasst werden. Für den Zugang zum Aquarium oder zu den Röhren wird die Aufsetzleuchte nach hinten gekippt und ruht dann auf ihren Scharnieren, bis sie wieder zurück in die Ausgangsposition gesenkt wird.
Lampe til 250 liter?
Lampe til 250 liter?
- Vedhæftede filer
-
- arcadia_aufsetz.jpg (2.32 KiB) Vist 1019 gange
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det giver ingen restriktioner på dit valg af fisk, men hvis du regner med at skulle have stenkoraller, skal du nok have noget kraftigere lys.
Der er både fordele og ulemper ved T5 contra HQI, fordelen er at du lettere får lys helt ud i krogene, hvor HQI er mere koncenteret. En anden fordel er at T5 ikke varmer så meget som HQI, men tilgæld er T5 lys mere "dødt" i det end HQI, der er ingen spil i vandet.
Den lampen som du har trukket frem bruger 39 Watt rør, og dem mener jeg er omkring 60 cm, hvis du kan finde en med 54 W istedet er det bedre, da der så kommer lys over hele akvariet.
Inden du bestemmer dig for en handel, så kig rundt til de forskellige butikker, da der kan være en del forskel i prisen.
Der er både fordele og ulemper ved T5 contra HQI, fordelen er at du lettere får lys helt ud i krogene, hvor HQI er mere koncenteret. En anden fordel er at T5 ikke varmer så meget som HQI, men tilgæld er T5 lys mere "dødt" i det end HQI, der er ingen spil i vandet.
Den lampen som du har trukket frem bruger 39 Watt rør, og dem mener jeg er omkring 60 cm, hvis du kan finde en med 54 W istedet er det bedre, da der så kommer lys over hele akvariet.
Inden du bestemmer dig for en handel, så kig rundt til de forskellige butikker, da der kan være en del forskel i prisen.