afklimatiser Hvordan?
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions: 6
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
afklimatiser Hvordan?
Ja nu er jeg helt ny inde for emnet.
Kunne rigtig godt tænke mig, hvis der var nogle der ville komme med en daltaljeret forklaring på hvordan man gør, når man skal afklimatiser sit nyinkøbte dyr/koral?
hvordan få man vandet kun til at dryppe ned i ?posen?
og hvordan holder man temperaturen?
Kunne rigtig godt tænke mig, hvis der var nogle der ville komme med en daltaljeret forklaring på hvordan man gør, når man skal afklimatiser sit nyinkøbte dyr/koral?
hvordan få man vandet kun til at dryppe ned i ?posen?
og hvordan holder man temperaturen?
Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
- krebs36
- Naso kirurg
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland
Hejsa.
Vi har set denne metode i Klovnfisken, og fået denne instruktion af dem, som virker fint for os:
En HELT REN spand - åben poserne med dyr/koraller, og kom dem ned i spanden. Så ligger de i deres "eget" vand.
Så får du fat i en lille tynd silicone slange, som kan købes i de fleste akvarie butikker. Denne sættes i i klemme i akvariet, med en klemme. f.eks, bare så den ikke falder ned, og så tager du en lille engangs sprøjte og suger i den anden ende, til det begynder at løbe, og denne sættes så på kanten af spanden (ikke ned I vandet i spanden), og drypper derved ned til dine nye beboere. Når de har stået sådan noget tid, ca. 45 min til en time, så kan du fiske dyr og koraller op, i et net, og sætte dem ned i dit akvarie.
De har dermed så sikkert også opnået din evt. stuetemp. eller vandtemp.
Mine har i hvertfald klaret sig fint, efter jeg har gjort således. Da jeg ikke har haft mit varmelegeme tændt siden en uge efter jeg opstartede mit RSM (det blev for varmt i vandet), så vil jeg heller ikke tro temp. bliver et problem for dig, og de nye beboere.
Måske andre gør anderledes når de introducerer.?
Mvh K
Vi har set denne metode i Klovnfisken, og fået denne instruktion af dem, som virker fint for os:
En HELT REN spand - åben poserne med dyr/koraller, og kom dem ned i spanden. Så ligger de i deres "eget" vand.
Så får du fat i en lille tynd silicone slange, som kan købes i de fleste akvarie butikker. Denne sættes i i klemme i akvariet, med en klemme. f.eks, bare så den ikke falder ned, og så tager du en lille engangs sprøjte og suger i den anden ende, til det begynder at løbe, og denne sættes så på kanten af spanden (ikke ned I vandet i spanden), og drypper derved ned til dine nye beboere. Når de har stået sådan noget tid, ca. 45 min til en time, så kan du fiske dyr og koraller op, i et net, og sætte dem ned i dit akvarie.
De har dermed så sikkert også opnået din evt. stuetemp. eller vandtemp.
Mine har i hvertfald klaret sig fint, efter jeg har gjort således. Da jeg ikke har haft mit varmelegeme tændt siden en uge efter jeg opstartede mit RSM (det blev for varmt i vandet), så vil jeg heller ikke tro temp. bliver et problem for dig, og de nye beboere.
Måske andre gør anderledes når de introducerer.?
Mvh K

Nu med kun 160L vand, og LED lys.
- solberg
- Rev Rokke
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
syntes nu det lyder som en god ide da jeg ikke bryder mig om smagen af saltvand.. og det er ikke altid jeg er hurtig nok...Hougaard skrev:Det lyder godt nok klinisk, jeg plejer bare lige at suge lidt i slangenså tager du en lille engangs sprøjte og suger i den anden ende

Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump

- solberg
- Rev Rokke
- 18
der vil vel altid være en smule smuds og andre ubehageligheder i vandet. Jeg må indrømme at jeg hellere vel drikke mit vandhanevand. Men vi må hellere stoppe her. Jeg tror tråden har taget en lidt forkert drejning.
Håber at du fik svar nok Alex. Koraller har jeg dog hørt bare kan smides i med det samme...
Håber at du fik svar nok Alex. Koraller har jeg dog hørt bare kan smides i med det samme...
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump

215 L. med 45 L. sump

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Troede du kunne tage en jokeJeg tror tråden har taget en lidt forkert drejning.

Senest rettet af Hougaard søn 17. feb 2008 19:31, rettet i alt 1 gang.
- solberg
- Rev Rokke
- 18
He he he... En lille slurk fra skummerkoppen kan vel ikke skade...Hougaard skrev:Troede du kunne tage en jokeJeg tror tråden har taget en lidt forkert drejning.Jeg kunne sgu aldrig drømme om akvarievand - på det punkt er jeg helt på linje med Kaptajn Haddock

Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump

215 L. med 45 L. sump