Har 3 kaudernier. Har fundet ud af hvorfor en der er den udstødte. Nemlig den der hele tiden står alene
Men nu kommer spørgsmålet, venter de to andre med at få unger til den anden er væk, fordi den måske kan være en trusel? og hvor gamle skal de være for at være kønsmodne?
Fang den hellere op, for ellers mobber de andre 2 den til døde.
Nu er det extemt sjældent at vi kender alderen på vores fisk. Men de skal være udvoksede
OKay tænkte nok de skulle være kønsmodne eller sådan noget. Den ser os meget mindre ud end de to andre og vi fik dem på samme tid og der var de lige store. Nogen ide til hvordan man fanger sådan en lille kauderni uden at splitte hele stensætningen ad?
Hvidtfeldt skrev:OKay tænkte nok de skulle være kønsmodne eller sådan noget. Den ser os meget mindre ud end de to andre og vi fik dem på samme tid og der var de lige store. Nogen ide til hvordan man fanger sådan en lille kauderni uden at splitte hele stensætningen ad?
Grunden til at den ene er mindre end de andre, er at den allerede er ved at blive mobbet ud, så skynd dig hellere at komme af med den, det er nemlig kun et spørgsmål om dage før den står af, når de først begynder at mobbe...!
Mvh Jesper For tiden uden vand i hjemmet, bliver helt tørt i halsen...
Hvidtfeldt skrev:OKay tænkte nok de skulle være kønsmodne eller sådan noget. Den ser os meget mindre ud end de to andre og vi fik dem på samme tid og der var de lige store. Nogen ide til hvordan man fanger sådan en lille kauderni uden at splitte hele stensætningen ad?
Grunden til at den ene er mindre end de andre, er at den allerede er ved at blive mobbet ud, så skynd dig hellere at komme af med den, det er nemlig kun et spørgsmål om dage før den står af, når de først begynder at mobbe...!
Det er jeg så ikke helt enig i. Mine unger er også af forskelig størrelse, og det fordi nogle af dem først kom til "fodertruget" en de andre. De 2 små bliver ikke mobbet på nogen måde endnu.
Men hvis de andre allerede har dannet et par, så er det bare at få den overskydende væk i en fart.
Har lige købt 4 voksne mere, da min han lige er blevet enke, så må jeg se om han kan finde sig en ny "kone"
misbruger lige tråden. Har 2 kaudernier, men de står meget sjældent sammen. Betyder det at de ikke vil eller ikke har dannet par endnu? Kan det betale sig at købe en mere og se hvilken en den finder sammen med?
Eller er det bare et spørgsmål om tid førend de vil finde sammen?
vil det bare være et totalt gæt hvis jeg skal sætte en partner ned til den ene jeg har, ? eller er der noget man kan gå udfra ? for at øge chancerne for at det går godt
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias_C skrev:vil det bare være et totalt gæt hvis jeg skal sætte en partner ned til den ene jeg har, ? eller er der noget man kan gå udfra ? for at øge chancerne for at det går godt
Hvis du har 2 som er parret ud. vil de betragte akvariet som deres og alle andre vil blive jaget væk. så med mindre du har et akvarie på mange tusinde liter bør du fange overskydende fisk op. dem kan du evt sætte sammen med nogle andre i et andet akvarie, for at få nok et par ud af dem.