Muslinger
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Muslinger
Hej alle jeg har prøvet med en musling i mit akv. Men den kom aldrig rigtig ud, selv om jeg prøvede og stille den forskellige steder med hensyn til lys og på sten underlag. Hver gang jeg satte den oppe på nogle sten så lå den på bunden næste dag. Mit spørgsmål er så hvem dens fjende er jeg mistænker meget mine eramitter for dem har jeg set hænge meget op af den og de er jo også kendt for at skubbe ting ned der ikke sidder fast. Men jeg har også nogle bandit fisk som også kunne være skurken men har aldrig set dem i nærheden af muslingen. Fiskene er en pinzet fisk ildkejser og imperator. Nogen der har et forslag ti hvem den egentlige fjende er 

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Kejsere er generelt gerne glade for muslinger....
Har i sin tid mistet 2 store Tridacna pga en Semicirculatus kejser - det tog den 2 dage så var de smadret så de døde
Har i sin tid mistet 2 store Tridacna pga en Semicirculatus kejser - det tog den 2 dage så var de smadret så de døde

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Små muslinger er kendt for at hoppe og vælte selv. Jeg har altid nye muslinger i en lille plastkasse i akvariet den første uge. Jeg laver en sten med fure til hver enkelt som passer nogenlunde til den aktuelle størrelse. Når de så sidder rigtigt "limet" fast til stenen med deres hæftetråde er de lette at flytte rundt efter behov. Og de ser faktisk ikke ud til at blive stressede af flytningerne. Dannebrogsrejer kan nemt aflive en lille musling hvis de får den om på siden og kan komme til foden nedefra..
SPS : Stability provides succes
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Fik en musling med moby's sending men den lå død idag.. den anden musling der dør rimlig hurtigt. Har en flammekejser, kan være den har hapset den?
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: middelfart
Så blev der gjort et nyt forsøg i dag med en ny musling ville bare finde ud af hvem der var skurken eller om jeg bare havde været uheldig med en halv syg sidst. Så der kom et pragt eksemplar i baljen og jeg satte mig godt tilrette i en stol og holdt øje med den. 15 min efter svømmede min gylte hen og bed sig fast i siden på den og kastede den rundt. Yes tænkte jeg for så skulle gylten i hvert fald ikke være der så heller musling. Men rejste muslingen op bare for og være sikker på at det var skurken. Men øv så tog min pinzet over der fra og var vel nede og stikke den 4-5 gange
og til sidst og kaste rundt med den også. Kejserene var fuldstændig ligeglade med den. Men pinzen står i lidt højere kurs end min musling så den har fået et nyt og godt hjem hos min bror der er ikke nogen banditter. Tror i pinzen vil gå i en musling lige gyldigt hvor stor den er
Mvh Thue
og til sidst og kaste rundt med den også. Kejserene var fuldstændig ligeglade med den. Men pinzen står i lidt højere kurs end min musling så den har fået et nyt og godt hjem hos min bror der er ikke nogen banditter. Tror i pinzen vil gå i en musling lige gyldigt hvor stor den er
Mvh Thue
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Lyder godt! skal jeg nok lige have i baghovdet
Men resten af sending var i tip top stand 

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Det er en ren sammensværgelse!Thue skrev:Så blev der gjort et nyt forsøg i dag med en ny musling ville bare finde ud af hvem der var skurken eller om jeg bare havde været uheldig med en halv syg sidst. Så der kom et pragt eksemplar i baljen og jeg satte mig godt tilrette i en stol og holdt øje med den. 15 min efter svømmede min gylte hen og bed sig fast i siden på den og kastede den rundt. Yes tænkte jeg for så skulle gylten i hvert fald ikke være der så heller musling. Men rejste muslingen op bare for og være sikker på at det var skurken. Men øv så tog min pinzet over der fra og var vel nede og stikke den 4-5 gange
Mvh Thue
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon