Min nyindkøbte pincet

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Min nyindkøbte pincet

Indlæg af flemmiov »

Lige et foto af pincetten...
Vedhæftede filer
Ny pincet 19-7-05 (Small).jpg
Ny pincet 19-7-05 (Small).jpg (52.01 KiB) Vist 292 gange
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Ser godt nok flot ud.

Ser meget pæn ud i finnerne, hvilket ellers ikke så tit ses på nyimporterede pincetter.

Er den købt fra et kørende akvarium?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

hvad måtte du slippe for den skønhed ?
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

Købte den igår v. ækvator i viborg, de havde lige fået 6 stk.
Dens hovedopgave i akvariet bliver at fjerne et par glasroser, er ved at være træt af at fjerne dem selv :(
Prisen var sølle 200,-
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Super flot skud også !!

Frossen artemia skulle du nok kunne få den til at spise ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

er det ikke den slags der er kendt for at gå i koraller ? For jeg kunne MEGA godt tænke mig en magen til ? Hvis den altså kan gå i 250 L med en dværgkejser, 2klovne, 4damsler, og en gul kirug. Ville det kunne gå ? Senere vil der "måske" komme et par små gobbier. Hva vil i mene ?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Dantheman skrev:er det ikke den slags der er kendt for at gå i koraller ? For jeg kunne MEGA godt tænke mig en magen til ? Hvis den altså kan gå i 250 L med en dværgkejser, 2klovne, 4damsler, og en gul kirug. Ville det kunne gå ? Senere vil der "måske" komme et par små gobbier. Hva vil i mene ?
Når du allerede har en hel algefarm kan jeg slet ikke forstå hvordan du kan tænke på flere fisk :?: :?: :?:
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

Næhh..det vil jeg nu også mene du skal vente med.
I vores 576l. går der kun 2 gule kiruger en hugo + pincetten , da det er forholdsvis nystartet, skal vi ikke have for meget i af gangen....
Tålmodighed lønner sig 8)
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

Brian - Alle de ovennævnte fisk er ikke nogen der kommer lige nu og hurtigt. Men hvad der helt klart vil komme senere. Lige nu er der jo kun 4 fisk i, og der kommer måske en gul kirug og en sandsøstjerne på fredag som lige kan hjælpe lidt på algerne. Men har altid været helt vild med pincet fisk, og hvis der ikke kan ske noget dramatisk ved at få en mens chancen er der vil jeg gerne gøre det så jeg ikk misser det en anden gang.
Men med hensyn til algerne var det meste faktisk bare støv og snavs fra stenene og sandet. prøvede at fjerne en del af algerne forleden og bare det at jeg lavede en "vind" på stenene forsvandt algerne og blev til noget støv :s og der var ren sten nedenunder næsten. Det eneste problem i akvariet er, at jeg skal have noget mere til at plukke de alger der er nu, for det skidt der sætter sig på algerne, og så ligner det igen at der er en hel farm af alger.
Men i har da helt ret i at det er bedre at vente og være tålmodig, og det vil jeg selvfølgelig også være. Der kommer helt klart ikk flere koraller i før jeg lige har fået værdierne 100% på plads ( tror det er phosfaten eller sillicaten den er gal med, men håber på at få lidt flere levende sten i senere, så der er mere til at hjælpe på vandet.) Men pincetten som flimmiov har købt der, er det ikke en der er dømt til at gå i koraller? Mener jeg at have hørt.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Dan, har du cirkulation nok? 1100+2000 er ikke særligt meget i 250L efter min mening!
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

skal lige have det rettet, der er ialt 3750 L/T. har også en 650L i overløbet, og 1100L klare den ende side, mens 2000L klare den anden side. Men skal ikke have mere cirkulation i, ellers vælter det hele. Der er skam rigtig god cirkulation over det HELE, har jo heller ikk mere end 25kg levende sten i lige nu.
Men er der ikk nogen der kan svare på om den pincet går i koraller eller ej ?! Ved godt hver fisk er forskellige, men nogle arter gør det alligevel.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

pincetfisk, nipper meget gerne i koraller og børsteorme.
Besvar

Tilbage til "Billeder"