skummer-funktion

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: nørrebro

skummer-funktion

Indlæg af trolle »

Hej

har ikke beskæftiget mig med saltvand endnu, men kommer forhåbentligt snart til det.

Har kigget lidt på skummere og kan ikke helt fange principperne bag en skummer drevet af luft sten....

denne skumme kan jeg forstå http://www.korallen.dk/product.asp?prod ... b=2&page=1 Her er der et indsug og et afløb....

men på denne type http://www.korallen.dk/product.asp?prod ... b=2&page=1 har jeg lidt svært ved umiddelbart at se hvordan vandet bliver suget ind i skummeren og hvor det bliver ledt ud....og hvis denne placeres i et overløb med returpumpe hvordan man sikre sig at alt det vand der ledes tilbage i akvariet er renset i skummeren...

Er sikker på der er en simpel forklaring...skal bare lige ha lidt hjælp til at se lyset

Mvh

Troels
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Den er til at sætte i overløbet. Jeg tror ikke du kan sikre dig at alt vandet har været igennem skummeren, men det er i mine øjne heller ikke det store problem. Bare du har en skummer der ikke er for "lille" (altså rated til for få l. vand) til dit system.
Mine fem cents, men der kommer forhåbentlig flere ;-)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Vandet bliver trukket med op i reaktorrøret grundet opdriften for de mange små bobler. Ligesom man kender det fra stigerøreret til et bundfilter i ferskvand.
Vandet kan derefter nemt presses ud af det yderste rør i skummeren, hvor der ikke pumpes bobler i.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"