ja så blev der igen tid til en lille tur til plantorama. og endnu en gang blev jeg positivt overrasket. alle akvarierne var pinlig rene, inklusiv deres red sea max. ingen døde fisk. de havde ikke fået så mange nye fisk hjem, men det gjorde nu ikke så meget, da jeg var mere interesseret i at se deres muslinger samt søheste, jeg jeg synes bestemt at det var turen værd, muslingerne var meget flotte, og søhestene var meget sunde. (jeg har iøvrigt optaget en video af søhestene hvor de spiser. så hvis der er en der kender en god side hvor jeg kan uploade video skal i bare sige til. det kunne jo være sjovt at udvide billedserierne med lidt levende billeder).
syntes aldrig de billeder man ser fra dan ligner noget som helst man selv ser.. hvilke jo er en skam.
Du skal huske på at de billeder jeg tager tit er "semi" macrobilleder, hvilket gøre (i sagens natur) at småt bliver stort, og dermed synes farverne mere intense.
det kan dog også ske at hvidbalancen driller lidt, som Herzberg også skriver, og som han selv gættede er der blåt lys over akvariet med ricordea'erne. (og så er det helt svært med hvidbalancen). men hvis du synes det snyder så meget, kan du jo lade være med at tjekke billederne
jeg bruger lidt tid på at tage disse billeder for min egen skyld, men da også for brugerne at dette forums skyld.
Så vil jeg lige indskyde jeg var i Skalborg igår.. Der var det lige omvendt, plantorama så skidt ud, og styr på dyr var fin at se på, jeg snakkede med "ham den bette runde" og han sagde at han kunne da sagtens følge os i at de ikke var verdensmestre i saltvand, men de prøver da.. og i min verden giver det respekt.. og så fik jeg nogle fine chromisser derude
begge butikker kan se både fine og skidt ud.. kommer bare an på hvornår man kommer, så det tror jeg ikke man skal lægge for meget i..
Dan Binderup> var nu mere for folk ikke blev ALT for skuffet hvis de skyndte sig ud for at købe noget fra billedet nyder da også at se på dem! for de er sku flotte..
StarF- mit indlæg var heller ikke så hårdt ment, men som sagt er der grunde til at billederne kan "snyde" lidt. men jeg skal da nok selv være opmærksom på det i fremtiden, jeg er jo også interesseret i at folk værdsætter mit "arbejde". og hvis nogen vil vide lidt mere om den pågældende koral/fisk kan de jo spørge her i tråden, der er jo gerne flere som har set "dyret" live....