Når en krabbe skifter skjold..

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
DaddyNasty
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Haslev

Når en krabbe skifter skjold..

Indlæg af DaddyNasty »

Her til aften havde jeg en stor sejr over en lusket lille krabbe i min balje.. Jeg fik den fanget og aflivet på behørlig vis, men....

Ca. 15 min efter krabben var blevet fisket op, fandt jeg et styks skjold der passer meget godt i størrelsen med den krabbe jeg fiskede op - Der er bare en forskel.. Skjoldet jeg fandt var rødt, men krabben jeg fiskede op var grå (godt nok med røde øjne, men hva ....)

Nu går jeg så og spekulerer på om der evt. er flere krabber der skal exterminates, eller om skjoldet skifter farve når det er blevet smidt??

Mvh Benjamin
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Skjoldet skifter ikke farve når det bliver smidt, men det nye skjold på krabben er ikke hærdet og kan derfor skifter farve.
/martin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Når en krabbe skifter skjold..

Indlæg af Carsten »

DaddyNasty skrev:Her til aften havde jeg en stor sejr over en lusket lille krabbe i min balje.. Jeg fik den fanget og aflivet på behørlig vis, men....

Ca. 15 min efter krabben var blevet fisket op, fandt jeg et styks skjold der passer meget godt i størrelsen med den krabbe jeg fiskede op - Der er bare en forskel.. Skjoldet jeg fandt var rødt, men krabben jeg fiskede op var grå (godt nok med røde øjne, men hva ....)

Nu går jeg så og spekulerer på om der evt. er flere krabber der skal exterminates, eller om skjoldet skifter farve når det er blevet smidt??

Mvh Benjamin
Der kan også være den vinkel på det, at din krabbe lige havde skiftet skjold, så det nye endnu ikke havde fået den rigtige farve.
DaddyNasty
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Haslev

Indlæg af DaddyNasty »

Tvivler på at den lige har skiftet skjold, da jeg har haft obs på den i et par dage nu.. Ak ja, så må jeg på den igen med lommelygte og stegegaffel..

Tusind tak for hjælpen
Mvh Benjamin
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"