Erfaringer med special-akvarier fra Klovnfisken?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Mie_Nielsen
Reactions:

Erfaringer med special-akvarier fra Klovnfisken?

Indlæg af Mie_Nielsen »

Er der nogen herinde der har erfaringer med de akvarier, som man kan bestille i Klovnfisken, som bliver lavet på specialmål i tyskland?

Jeg er nemlig ved at skulle anskaffe mit allerførste saltvandsakvarie... Ville gerne have et på en 180-200 liter med overløb og sump osv. :D Jeg havde egentlig lidt forelsket mig i et Juwel-akvarie, da deres design er ret så lækkert, men jeg synes, at der er mange hindringer i forhold til saltvand. :roll: Det er vist mere beregnet til ferskvand? Og jeg har hørt om mange, der har dårlige erfaringer med Akvastabil. Især at de bliver tærret i samlingerne.
Så derfor var jeg inde i Klovnfisken idag, og de anbefaler klart, at jeg får lavet et specielt et i tyskland. Er der nogen af jer, der har prøvet det, og hvad gav I for det?
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

ja jeg kan varmt anbefalde det har selv købt et der inde som blev lavet der nede jeg gav 12.600 kr akvarie møbel og sump... du kan se billeder på klovnfisken under akvarieopsætning og vælg specialbygget akvarie så kommer mit frem jeg er super glad for det

rene
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
AllanH
Reactions:

Re: Erfaringer med special-akvarier fra Klovnfisken?

Indlæg af AllanH »

Mie_Nielsen skrev:Er der nogen herinde der har erfaringer med de akvarier, som man kan bestille i Klovnfisken, som bliver lavet på specialmål i tyskland?

Jeg er nemlig ved at skulle anskaffe mit allerførste saltvandsakvarie... Ville gerne have et på en 180-200 liter med overløb og sump osv. :D Jeg havde egentlig lidt forelsket mig i et Juwel-akvarie, da deres design er ret så lækkert, men jeg synes, at der er mange hindringer i forhold til saltvand. :roll: Det er vist mere beregnet til ferskvand? Og jeg har hørt om mange, der har dårlige erfaringer med Akvastabil. Især at de bliver tærret i samlingerne.
Så derfor var jeg inde i Klovnfisken idag, og de anbefaler klart, at jeg får lavet et specielt et i tyskland. Er der nogen af jer, der har prøvet det, og hvad gav I for det?

Når det er så få liter vil jeg regne lidt på det, og måske få en glaremester til at lime det i stedet for..

jeg ringede ind til klovnfisken for at høre hvad et 100*100*50 kostede, og det var noget nær 5000 kr..

så har jeg snakket lidt med kimjessen her fra forumet, og han har selv bygget en del akvarier.. jeg har så lavet min plan om ang. liter af mit første akvarie.. og det bliver et 80*80*60.. som giver nogen af 380 liter..
i glas kommer det til at koste ca. 1600 kr + silkone.. og det er i hvertfald ikke 400 kr der skal bruges.. det vil sige under 2000 for et akvarie på 80*80*60 i stedet for ca. 5000 kr for et akvarie der er 20 Cm mere på hver led.. og er man lidt fix bygger man også møbel selv.. mahogni er min favorit :)
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Se mit akvarium, det er lavet hos klovnfisken.

Det er på 160liter med overløb dog ingen huller i bunden da jeg ikke havde brug for det.

Kostede 1000,-

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=1028

Casper
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21

Re: Erfaringer med special-akvarier fra Klovnfisken?

Indlæg af Casper »

AllanH skrev:
Mie_Nielsen skrev:Er der nogen herinde der har erfaringer med de akvarier, som man kan bestille i Klovnfisken, som bliver lavet på specialmål i tyskland?

Når det er så få liter vil jeg regne lidt på det, og måske få en glaremester til at lime det i stedet for..

jeg ringede ind til klovnfisken for at høre hvad et 100*100*50 kostede, og det var noget nær 5000 kr..

så har jeg snakket lidt med kimjessen her fra forumet, og han har selv bygget en del akvarier.. jeg har så lavet min plan om ang. liter af mit første akvarie.. og det bliver et 80*80*60.. som giver nogen af 380 liter..
i glas kommer det til at koste ca. 1600 kr + silkone.. og det er i hvertfald ikke 400 kr der skal bruges.. det vil sige under 2000 for et akvarie på 80*80*60 i stedet for ca. 5000 kr for et akvarie der er 20 Cm mere på hver led.. og er man lidt fix bygger man også møbel selv.. mahogni er min favorit :)

Hvilken garanti kan han give?
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

lige mine ord casper
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Sikkert ingen!!!

Har selv købt specielt lavet akvarie fra klovnfisken og kan da også kun anbefale, og så skal lige siges, ham Thomas 8) ved hvad han har med at gøre.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

det har jeg så på fornemmelsen at jessen osse har men der er selfølgelig lige det med garantien..... men nu er vi da 3 som kan anbefale specialbygget fra thomas af :)
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jeg tvivler ikke på at jessen kan finde ud af at lave akvarier, og efter sigende skulle han være rigtig god til det. Men jeg ved ikke om han kan give nogen form for garenti????
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jamen så er der jo ingen kvaler ved at få lavet akvarier hos dig jessen, vil lige sige undskyld hvis jeg indikerede at du ingen garenti gav :(
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Bortset fra afstanden!
Hvis du blot skal have et akvarie, med eller uden huller, kan Akvarieselskabet eller Planteimporten og klare det, lige så godt som Klovnfisken.
Har selv fået at akvarie fra Akvarieselskabet, lavet af Akudim. Det er meget flot i samlingene, både limning og slibning af glas.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

uanset hvad.. så vil det være billigst at få enten en man kender, eller en glaremester til at bygge det.. for der er ingen fortjenelse på..

og som kim har skrevet i en anden tråd jeg har oprettet om mit nye projekt.. at han har lavet akvarier som har stået i mange år.. jeg ville nok stole på det arbejde kim udfører..
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21

Indlæg af Casper »

Det kan umuligt koste så meget at få det transpoteret fra kbh til nordjylland.

Akvarieudstyr skiver at de skal have 250 for fragt af akvarier.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har selv haft et Woha som var rigtig flot lavet. Det var på 120*60*65 med alt af huller og overløb, i 12mm glas og kostede 2300 + 500(fragt) ved Decocean. Det eksistere dog ikke længere men måske andre der kan klare det.
Om ikke andet så tror jeg til dels det er de smukke møbler der følger med som også tager en ret stor del af prisen. Men som Carsten skriver så er der mange som kan klare jobbet...

- Den lokale glarmester måske
- Klovnfisken
- Planteimporten
- Akvarieudstyr
- Tropeakvarie(silkeborg)
- Diverse gør det selv folk

Faktisk så kan man en del steder få boret huller i en balje af ethvert mærke, og så er et overløb jo ikke andet end 2 glasplader og 3 fuger silikone ;)

Men man får nu da en del ved klovnfisken for sine penge syntes jeg. De er da ret smukke :

Billede

Lyskasse, skab, sump og akvarie i 160*60*60 til 12000 - det syntes jeg ikke er galt ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

jeg er ihvertfalde glad for mit akvarie som brian har sat billiede ind af :D
nok er det mange penge men hva så når man køber ny bil det osse mange penge så man kan altid diskutere om det mange penge for i det her tilfælde 12600 kr om jeg syntes det var dyrt nej det syntes jeg ikke og havde det kostet 15000 havde jeg nok købt det alligevelle for kvaliteten er kanon alle pengene værd... folk er velkommen til at komme hjem til mig og selv se hvis ik billedet oven over viser der... jeg bor i slagelse
BOYU L200 KØLER
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Tak for de mange svar. Jeg har bedt thomas fra klovnfisken om at give mig et samlet tilbud, og så tager jeg stilling herefter.
Der findes sikkert mange, der kan lave et godt akvarie, men selve møblet er jeg ret så kræsen med, så der tør jeg ikke kaste mig ud i det store gør-det-selv-projekt :lol:

Men tak for dit tilbud, Kim Jessen. Jeg ser lige hvad thomas finder ud af, og så vender jeg tilbage hvis det er.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

:) vil du så ikke lige smide et post ind hvad du må slippe for det?
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Jo, skal nok holde jer opdaterede ;o)
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Så har Thomas givet en pris. 8795 kr. for et akvarie, der måler 90x50x50 (LxDxH) cm med tilhørende bord på 90x50x70 og sump. Ikke noget udstyr eller armatur. :shock:
Det synes jeg er liiidt mange penge, så jeg er lige gået i tænkeboks. :idea:
Meninger?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Så prøv Akvarieselskabet, de leverer også den slags, også lige på de mål du vil have. Så kan du jo sammenligne priserne.
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Akvarieselskabet? Er det dem der hedder akvarieudstyr nu?
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

hehe.. og før man har fået sump, lys, skummer, pumper og fittings.. så er det skam blevet dyrt :D
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det hedder de også
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Har lige set på deres hjemmeside. Der er desværre ikke nogle billeder af akvarier endnu (deres webshop er under udarbejdelse), men du må MEGET gerne tage nogle billeder og få et par tilbud. Det ville jeg være rigtig glad for :D
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"